Delad glädje är dubbel glädje

Sleepy

Trådstartare
och allt sånt.

Här har det premiärbakats i vedspisen. Har länge funderat på hur i all världen man vet hur varmt det är - och använt elspisen istället. Idag bestämde jag helt sonika att: Det vet man inte. Men ljummet eller ordentligt varmt, typ? Så jag eldade på och skickade in brödkakorna... och haha, här sitter jag nu o mumsar på mitt nybakta bröd. :banana: :D

Vad har gjort dig glad idag? :)

Sv: Delad glädje är dubbel glädje

Jag har tagit av gipset från armen idag :banana::banana: Och tvättat mitt hår själv....så skönt.

Jag var på stan innan idag och skulle köpa något svart att ha på mig på en begravning imorgon och självklart var det enda snygga jag hittade, som jag kan använda till andra tillfällen senare, dyrare än vad jag tänkt mig att ge. Trodde jag skulle gå därifrån 800 kr fattigare men hon sa 400 kr i kassan. Jag hade visst plockat plagget från reastället utan att se det :)

Ah, vilken befrielse det måste vara. Långa veckor, förstår jag. Grattis. :p

Jag lyckades äntligen kravla mig runt min magiska 5kilometersgräns på joggingrundan :banana: Det har varit lite av ett mål sen jag började jogga, så det gör min dag bra. Ja, och så den härliga solen som varit framme idag!

Solen sken länge och varmt idag. Det gjorde mig glad :D Få saker kan göra mig så glad som lite sol efter allt evigt grått mulet skit.

Vet inte om jag blev så glad, men det gladde många andra när min gamla glasslåda med frusen lunch visade sig innehålla... Just det glass! Lurigt av den att gömma sig där :mad: :p

:rofl::rofl::rofl: Fy så dumt av glassen,hoppas någon annan delade sin lunch med dig som tack för efterrätten :)

Bra jobbat. :bump: :D

+ Karma

Visst är det underbart med vårsolen? :banana:

Jag klarade mitt mål att jag skulle kunna stå i plankan 3 minuter innan sommaren idag. Rätt skönt med marginal :D

Sen klarade jag målet om fem kilometers löpning häromdagen också, även det med marginal. Så nu blir det nya träningsmål.

Men det som gjorde mig gladast idag är att jag tagit tag i mitt gitarrspelande (har hoppat på lite lektioner) som legat nere de senaste väldigt-många-åren och det må låta rätt uselt men det hade kunnat varit värre. Sen är det något som kommer att göra att det blir ännu roligare och ger än mer glädje. Lite investering i framtiden kan man säga;)

Jag är glad för att solen skiner och det är varmt. Jo, 14 grader som det var upp i i dag och i går är ju varmt med tanke på hur det varit några månader nu :D Och sol gör mig sååå glad!

Jag är också glad över att TinyWiny peppar mig varje dag för att jag ska ha ork nog att ta mig igenom min praktik. Jag har 9 veckors praktik kvar av 10 och totalt 12 veckor till examen och det är så nära men så långt ifrån på samma gång att jag bara vill lägga mig ner under en sten och gråta. Orken är slut sedan länge, så då känns det bra att tänka på hennes fina ord och orka lite till.

Jag är också glad över att TinyWiny peppar mig varje dag för att jag ska ha ork nog att ta mig igenom min praktik. Jag har 9 veckors praktik kvar av 10 och totalt 12 veckor till examen och det är så nära men så långt ifrån på samma gång att jag bara vill lägga mig ner under en sten och gråta. Orken är slut sedan länge, så då känns det bra att tänka på hennes fina ord och orka lite till.

Ja tänk om man kunde ge bara hälften av vad hon ger på en vecka under en livstid. Det hade räckt ganska långt. Hoppas hon vet vad mycket hon betyder och har betytt för många av oss :love:

Simmat 800 meter. Jag har inte simmat (bara badat) sen 1998 så det kändes lite nytt.

Vad gott det lät :D

Går tog jag en spontan ridtur i det fina vädret. Vi var sällskap åt en nervös 4åring och det gick hur bra som helst. Pepsi gjorde inget när unghästen gick i baken på henne :love:

Idag känns det som att det kommer bli en lika fin dag som igår. Så idag ska jag hänga upp mina nya blomlådor med blommor, det gör mej glad :)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka