Dekorera tårta, jag behöver tips!

• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare Toxid
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 9
  • Visningar Visningar 2 363

Toxid

Trådstartare
Ja ni ser ju rubriken :) Vi ska ha födelsedagsfirande i stallet på fredag kväll, och jag står för tårtorna. Ska göra två stycken, en söt och sliskig med gelehallonfluff & dumlefluff med vita ''chokladflarn'' på sidorna. Och en lite mindre söt, det blir en After eight tårta, men jag har lite brist på ideér på hur jag dekorerar snyggast, vill ha det rätt simpelt men ''classy''.
Typ som denna tårtan, den gjorde jag för ett år sedan kanske, serverades i stallet, så känns ju lite tråkigt att komma med en likadan..
1441478_10152047846058278_1052507207_n.jpg

Och ''chokladflarn'' till fluff tårtan i detta stuket, vad tycker ni jag ska dekorera med på ovansidan? Vill inte ha gelehallon & dumle osv, då tror jag att dom får en sockerchock ;)
1391428_10152047846193278_204866883_n.jpg

Alla förslag tar jag tacksamt emot! :)

Sv: Dekorera tårta, jag behöver tips!

Har inte så mycket ideér men dina tårtor låter väldigt goda! Finns det recept som du vill dela med dig av:d:D

//Qbaby

Haha, vad kul att du tycker det! Det hade jag gärna, problemet är bara att jag inte följer så mycket recept ;) Jag brukar improvisera, och oftast blir det bra!
Men ett hett tips är päronmousse tårta, med digestive blandat med smält nougat till en botten, sedan päronmouse och choklad dekorationer, enda problemet är att botten blir stenhård... :(

Kanske kan vara kul att göra någonting stall-relaterat? Just en häst (även om jag sett många snygga tårtor på det temat) blir väl kanske inte så simpelt och "classy", men någonting med hästskor kanske kunde vara någonting. Antingen en eller ett par stora, eller många små som läggs ut som att hästen tagit sig i valfri gångart över tårtan? Då går det ju även att göra ett samanhängande tema, dvs hästskor på båda, men kanske avbilda olika gångarter eller något.

Sitter f.ö och dregglar över översta bilden!

Men ett hett tips är päronmousse tårta, med digestive blandat med smält nougat till en botten, sedan päronmouse och choklad dekorationer, enda problemet är att botten blir stenhård... :(

Okej. Nu dog jag pga drunknade i mitt eget dreggel.

Åh det var smart! Hästskor kanske går att göra i mörk choklad och så markerar man sömhålen med vit kanske... Tack! Eller en liten ponny i sugarpaste/marsipan..... Nu fick jag lite att fundera på! Tack!

Haha opsi, farlig tråd runt lunchtid sådär... :D

Supersnygg var den! Jag hade dessvärre inte så mycket tid, gjorde dem på arbetstid, så fick hålla det lite simpelt och jobba med dem materialen jag hade där. Busade till det lite på en av dom och en var lite simplare, såhär blev resultatet:
995870_10152052494748278_2066410470_n.jpg

På den nedre så saknas det choklad på sidorna,vart helt ok nöjd ändå :)
1454846_10152052537013278_1062808366_n.jpg

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka