Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Jag brukar planera så att jag får betala tillbaka lite, men iår har jag faktiskt ingen aning om hur det går eftersom det hänt en del under året (lönehöjningar, ränteändringar och fondflytter) som jag inte har orkat fixa till, så det blir spännande på torsdag!
Jag brukar få tillbaka så självklart hoppas jag på det i år igen
Men gubben fick restskatt på typ 15 tusen förra året för han översteg den där gränsen för hur mycket man tjänar och tjänade man över en viss summa så skulle man betala mer skatt. Han glömde ändra att dom skulle dra mer men han fixade det sen så nu hoppas jag vi slipper det detta året
Jag borde få tillbaka en del, men blir alltid nervös över att det inte ska vara så mycket som jag tror. Betalar alltid lite för mycket i skatt eftersom det är det enda sparande jag har. Ja, jag vet att det inte är rätt och dålig ränta och blablabla. Men ett dåligt sparande är bättre än inget sparande alls.
Såg förresten på Aftonbladet att dom även i år kommer att smygöppna nån dag innan. Det gjorde dom förra året också.
Jag har alltid fått tillbaka så det hoppas jag på i år med, skulle sitta bra med återbäring nu när jag är föräldraledig. Jag kommer vara en av dom som tjuvkikar på internet, och deklarar samtidigt.
Sambon åkte på restskatt förra året då han tjänat för mycket, helt ologiskt egentligen. Man får tydligen en "straffavgift" om man tjänar över 500´per år. Han bytte jobb förra året till en lägre årsinkomst så hoppas han får återbäring i år
Jag har inte jämkat på våra bostadslån, så jag räknar med en liten summa där. Sen ska jag deklarera för körning till och från jobbet så får vi se vad som kommer tillbaka. Återbäringen blir en resa iaf
Räknar med att få betala den här deklarationen då vinstskatt ska betalas på huset, valde att skjuta på det förra året så det årets återbäring gick till KF.
Men förhoppningsvis täcker avdraget för resor vinstskatten.
Nervös! Har fått tillbaka de senaste åren och jag hoppas verkligen att jag får tillbaka även i år, men jag har jobbat på ett antal olika ställen samt varit sjukskriven en del i början av 2013. Hoppas att både jag och mannen får tillbaka, för vi skulle behöva göra om vårat badrum och det kostar ju multum
Samma här, enda fördelen med stora lån är att det blir en slant tillbaka. Jag ser det som tvångssparande.
Blir det samma som förra året bygger vi om vår tvåa till en liten trea och har råd med önskad garderobslösning.
Om jag räknat rätt får jag tillbaka 113 kr. Jäkla surt att fortfarande betala kyrkoavgift när jag gått ur, hade suttit väldigt fint med 600 kr till, men vad gör man. It is what it is!
Jag har redan räknat ut att jag bör få tillbaka. Jag kommer rusa till datorn fram tills dagen de öppnar inloggningen. Har tvingat sambon som är hemma att hålla stenkoll på brevlådan också
Både jag och maken får mest troligt betala, jag en del och han hysteriskt mycket. Jag längtar lite tillbaka till det året då jag fick tillbaka 23.000.. fast.. det var ju för att jag betalat sjukt mycket i ränta på huslånet.. och det längtar jag inte tillbaka till
Juridik & Ekonomi
Till veckan kommer deklarationen för många av oss. Man får reda på om får tillbaka på skatten eller om man behöver betala.
Jag brukar få...
Juridik & Ekonomi
Jag misstänker att min nya arbetsgivare drar bort för lite skatt på min lön, skillnaden mellan min egen ungefärliga beräkning och vad...
Juridik & Ekonomi
Jag flyger extremt sällan, och vet därför inte riktigt hur jag ska gå tillväga nu när mitt första flyg på flera år blev inställt.
Jag...
Juridik & Ekonomi
Några viktiga datum för deklaration för inkomståret 2022
13 februari
Sista dagen för att göra en extra skattebetalning om du räknar med...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.