Jag håller med
@LenaH i princip allt hon skrivit i tråden. Det jag möjligen inte håller med om handlar om att moderatorerna ska tvingas till nya och flera ansvarsområden.
Evighetschatttrådar om allt och inget, även om de har någon typ av grundämne är egentligen inget jag uppskattar särskilt mycket. Men det bryter inte mot reglerna och ibland är de ganska trevliga och de verkar behövas på forumet.
Att haka upp sig på en sak och gärna vilja diskutera den bryter inte mot reglerna. Det finns många användare som har en förkärlek för ett specifikt ämne och gärna vill diskutera just det.
Om man inte vill diskutera det så bör man väl ha så pass självkontroll att man låter bli. Antingen genom att inte gå in i den typen av trådar eller strunta i de inläggen i en mer allmänt hållen tråd.
Ibland kan ett beteende bli störande på forumet, det finns en användare, som bor på landet, som jag stängt av ett antal gånger för att vara otrevlig bland annat genom att inte kunna släppa ett specifikt ämne trots att jag har varnat innan. Men det behövs som jag ser det rätt mycket innan en sådan varning och eventuell kortare eller längre avstängning.
Jag är negativ till ett förfarande där något som kan uppfattas som en högljudd majoritet kan bestämma att vissa andra människor inte passar in och inte skall få finnas på forumet även om de inte bryter mot några regler.
Moderatorerna har ett svårt jobb och vi kan alla hjälpa till lite.
Försök hjälpa till genom att rapportera sådant som ni tror kan bryta mot reglerna och genom att diskutera trevligt eller i vissa fall välja att inte diskutera.
Starta gärna nya trådar om nya eller närbesläktade ämnen så det blir lättare för nya och gamla användare att hitta rätt.