Degusar Intro av vuxna?

C

CurlySue

Är det någon som vet om/hur man kan introducera två vuxna degushanar?

Jag hade två degushanar, den ene visste jag säkert ålder på (unge när de två introducerades och den andre var enl uppg från djuraffären några månader). De trivdes ganska bra tillsammans, smågruffades lite då och då, men inte allvarligt. Tyvärr dog den för ett par månader sedan (ca 2,5 år gammal). Nu funderar jag på att försöka köpa en vuxen hane som 'ersättning' - en ny kompis, helt enkelt till den kvarvarande.
Någon som gjort detta?

En vän till mig kunde sätta ihop två degushonor utan problem alls (ingen tillvänjningstid i olika burar ens en gång).

Kan också passa på att fråga om det är någon som vet hur gammal en degus blir egentligen? det finns en hel del uppgifter som påstår en mycket hög ålder för att vara en liten gnagare, så dessa är jag lite skeptisk mot! Men det vore intressant att höra om det är någon som har erfarenhet av degusar!

Liknande trådar

Däggdjur För tre-fyra månader sedan utökade jag min lilla deguflock med två 2-åriga honor som dittills haft tillgång till motionshjul under hela...
Svar
15
· Visningar
2 721
Senast: Riley
·
Övr. Djur Kopierar inlägget jag skrev på Zoonen, vill ha så många svar som möjligt :) "Håller ju på med en hemsida, har varit lite krångel men nu...
Svar
16
· Visningar
2 926
Senast: Lejonflickan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30
  • Promenadskor vinter