Defi d'Anou

Sv: Defi d'Anou

HUr dana är Juliano Star avkommorna i psykt då? Han e väl efter honom om ja inte missminner mig?

Nej, Juliano Star är e Buvetier d'Anuou, Defis halvbror. Det finns inget Armbro Goal-blod i Juliano Star :cool:

det har jag oxå fast allihopa är riktigt snygga :love:

de hade en efter honom på menhammar när jag var där, om jag inte minns fel. han var vrång, ganska mkt också :p

Har träffat en 5årig hingst efter defi d'anou som var halvdum att ta in från hagen, snäll sedan att hantera, underbar att resa med, och går även över alla distanser. Har dessutom ärvt sin fars vackra utseende. Hästen heter jeu de mots.

Min ena är efter Buvetier d'Aunou och han var en riktig surskalle och hingstig av sig innan vi kastrerade honom..

Han försökte "sätta på" hans första skötare :D så vi fick byta..
Han slet sig loss ett antal gånger när dom hämtade honom från hagen så några timmars galopp runder på hela menhammar fick han och så fick man alltid stänga dörrarna när man selade honom på valla annars började han stegra och ibland gick han stegrande till banan..

Inte ens jag vågade gå i närheten av honom :rofl:

Hej!
Vi har ett sto efter Defi d'Anou Parks Princesse:love:. Hon är en riktig pissmärr men snygg som en tavla! Får du henne på din sida kan hon spring fort som fan:D Men hon har oxå slagit kuskar ur vagnen:devil: och förstört hela vår transport. Har fått för mig att avkommorna är lite skade drabbade, men att hingstarna och valackerna har extrem löpskalle.
Alla avkommor jag har sett har varit grymmt snygga.
Linnea

Jag har träffat på en del Defi d´Aunou avkommor och de jag träffat på har varit trevliga exemplar. Men de hästarna kanske var undantag? :P

Mycket beror ju även stoets bakgrund på... Hur hon är och hur hennes stam ser ut... Men ofta så ger tyvärr en bråkig hingst lika avkommor.. Nevele Pride är väl ett praktexemplar ;)

*Knapplån*
Dom Defi d'aunou- avkommor jag stött på var trevliga, men tjuriga som f*n!
Ungefär som sin far då, inbillar jag mig!

Men vet ju inte vilken stam du har på din märr, men Spotlite lämnar ju hästar som är en frisk fläkt i stallet! :)

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Samtidigt avslöjar forskare hos SLU, Sveriges lantbruksuniversitet, att man är på väg att lösa gåtan om varför vissa hästar kan trava...
Svar
0
· Visningar
611
Senast: Gunnar
·
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
980
Senast: Cattis_E
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Frasse skulle bli hennes pappas häst att rida i skogen – men nu kvalar Minna Dottori honom till Amatörtouren. Det är ingen som märker...
Svar
0
· Visningar
213
Senast: Gunnar
·
Dressyr Jag har följt vc-finalen i dressyr noggrant. Det gav mig en bitter eftersmak. 90 % av ryttarna red som "kapten krok" dvs med...
2
Svar
35
· Visningar
4 365
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda-24