Defi d'Anou

Indyhope

Trådstartare
Har förstått att många hästar efter honom blir speciella. Har ni träffat på några? Hur vrånga blir de? Finns det undantag. ;)

Såg att det var halva priset på honom nu...

Sv: Defi d'Anou

Vi reagerade också på prissättningen..
Bra för oss i avelssvängen.

Men har ingen aning om hur ungarna blir

AM

Ja, jag blev ju lite sugen på honom till min mesiga märr. :D :D :D
Men hon får antagligen stå över i år. Blodsmässigt hade det annars passat perfekt. Fin linjeavel på Speedy Crown. (3+4)

Har ju dock hört att ungarna blir vrånga. Och att han själv var rätt knepig. Var det Solros som sa att de fick åka till en ny bana varje gång han skulle gå snabbjobb för att han inte ville gå in på banan mer än en gång?

Själv var han otroligt egen o vrång, han gick t ex inte upp på en bana 2 ggr i rad, när dom skulle köra fort med honom fick dom åka till olika banor...Detta nedärver han till en hel del av sina avkommor..han är otroligt vacker men jag skulle inte våga chansa att betäcka....

Ah, det var Martha som berättade det.

Skulle du inte våga betäcka en mesig märr heller med honom? :angel:

Å få en rädd vrångskalle :rofl:
Nej Tack :D

Nä, man skall väl kanske inte säga varken bä eller bu..Jag var ju på Eitiennes gård och det var JP himself som berättade om Defi och hur han var i psyket..detta var -99....Själv har jag bara haft en avkomma efter honom tror jag och den var mer än knepig, ruskigt kapabel men en fullständig idiot, hans tredje bästa avkomma i Sverige

Sv: Defi d'Aunou

Hehe... Ja, det är inte så kul att få en vrångskalle. Men frågan är hur många av hans avkommor som blir sådana?!

Någon mer med erfarenhet?? Solros???

Har hört talas om flera som inte varit lätthanterliga. I Frankrike träffade jag på en hingst efter Defi som i och för sig var snäll att köra, men en huggorm i boxen/stallet.

Anders Lindqvist har jag hört säga att avkommor till Defi d'Aunou och hans bror Buvetier d'Aunou inte passar "svenska förhållanden" pga deras humör.

Vi har ju en Buvetier märr, som om något är för vek. Även hennes son, som är tre år och hingst, är fantastiskt snäll.

Har en Efter Buvetier och han är snäll att hantera men ruggit pigg:P

Har bara träffat på en å hon var en riktig liten sessa!:love:
Tyvärr en liten glasbit, dock:crazy:

Har ett Buvetier "barnbarn", tvärläcker, snabb, arbetsvillig eller snarare arbetsglad, inte det minsta skörhet så här långt....

Jag har inte hört och sett endel om hans Avkommor .
Å speciella är dom allt :D En Får dom ha huvudlag på och backa med ut i hagen annars sticker han ,
Balett Amoks förra skötaren känner jag och hon var också väldigt knepig. Samma ställe som Ballet stog på förut har dom en Hingst Efter honom som slagit ner dom på gången och försöker även när man tar ut honom .. :crazy: :D

Senast ändrad av en moderator:

Han är ju knepig själv och var väl rent ut sagt hemsk när han tävlade.

Det finns säkert snälla avkommor efter honom också men jag vill inte ha Armbro Goal i stammen så jag avråder... Men det är ju bara min personliga uppfattning. Om det är den jag var och kollade till på Haras de la Cour så skulle jag hellre ta Juliano Star.

Ja, det är den märren. Men det blir inte Defi i alla fall (vill inte ha en vrång, besvärlig häst). :D Hade gärna velat ha en hingst med lite jä**ar anamma dock.

Kanske en smart hingstägare som förstått att det är dags att börja kriga om marknadens fölmärrar :) :)

Man kan ju hoppas att han får massor med ston så att övriga hingstägare följer efter sen :idea:
AM

Kanske en smart hingstägare som förstått att det är dags att börja kriga om marknadens fölmärrar :) :)

Man kan ju hoppas att han får massor med ston så att övriga hingstägare följer efter sen :idea:
AM

Jaaaaa :bump: :bump: :bump:
Större valfrihet för oss vanliga dödliga med högst normala plånböcker....

jag passade en Defi- hingst som efter antal veckor på bakbenen & ståfräs :) & antal ggr hängde över boxväggen(!!) hos proffset blev valack. Och han blev en gentleman!! Bildskön, vindsnabb... En äkta flygmaskin. AVklarade premie & kval som 2 åring, debuterade i mars på Gävle med vinst från spets på 18,1. Startade på Solvalla i april och slutade 3a på 17,4. Trampade förmodligen snett med ena fram(minns inte vilket ben, suck) var svullen & halt dagen efter, men chefen lyssnade inte. Och hästen fick träna på trots mina påpekanden från april-juni att det int avar "min" flygmaskin längre... Fick till slut honom till veterinär som konstaderade att ledkapseln spruckit sönder..... Och gaffelbands skadan kom som på posten. feb 05 fick han sluta sina dagar då operationen misslyckats o gaffelbandet av till 80 %.... då va jag ledsen! hans enda otyg va munnen, fick då gå med järvsöfaks bett, och hans evigt jojjande med huvudet när man gick till hagen. Men denne Defi häst var UNDERBAR!

AM

Vore ju inga fel i alla fall...

Snygg är han i alla fall så det räcker och blir över. :love: :love: :love:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Samtidigt avslöjar forskare hos SLU, Sveriges lantbruksuniversitet, att man är på väg att lösa gåtan om varför vissa hästar kan trava...
Svar
0
· Visningar
611
Senast: Gunnar
·
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
981
Senast: Cattis_E
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Frasse skulle bli hennes pappas häst att rida i skogen – men nu kvalar Minna Dottori honom till Amatörtouren. Det är ingen som märker...
Svar
0
· Visningar
213
Senast: Gunnar
·
Dressyr Jag har följt vc-finalen i dressyr noggrant. Det gav mig en bitter eftersmak. 90 % av ryttarna red som "kapten krok" dvs med...
2
Svar
35
· Visningar
4 365
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda-24