Debutant 1997 inledande halt/hälsning?

tio-i-tre

Trådstartare
Hur är det med halt/hälsning i debutantprogrammet för 1997? Den togs ju bort i 2001 års dressyrprogram för något år sedan men gäller det även för 1997? :confused:

Sv: Debutant 1997 inledande halt/hälsning?

tio-i-tre skrev:
Hur är det med halt/hälsning i debutantprogrammet för 1997? Den togs ju bort i 2001 års dressyrprogram för något år sedan men gäller det även för 1997? :confused:

Ja!

Helt säker eftersom jag inte fått avdrag :angel:

Ja, ändringen kom 2003 och gäller både 1997 och 2001 års svenska fälttävlansprogram för debutant och lätt klass.

Ändringen kom för att de internationella programmen på samma nivå inte hade någon inledande halt (eller om det var så att FEI tagit bort den)

va?? har ni inte ngn halt+ hälsning i början?? varför inte hur vet man då när man börjat eller domarn??

Börjar gör man ju redan när man rider upp på medellinjen så det är inga problem att veta. Det gäller även i vanlig dressyr så börja inte uppridningen och ångra dig, då får du -2 för felridning. Däremot hålelr jag med om att det känns konstigt att inte ha halt-hälsning när man börjar, lite oartigt.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 604
Senast: Lavinia
·
Avel Jag fick en intressant fråga idag om skimmelcancer som fick igång mina tankar och väckte en enligt mig ny intressant fråga. En person...
Svar
6
· Visningar
921
Senast: Shaggy
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 397
Senast: Freazer
·
Hundhälsa I förrgår tog jag bort vår 11-åriga hund, hemmaavlivning. Vi har även en 6mån valp av samma ras, som även var med hemma vid...
Svar
7
· Visningar
974

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka