L

Love_energy

:crazy:

Tycker att vi "börjar" bli redo för debuten i hoppning...men...
var och tränade på "riktiga" hinder i helgen, och där var plastmattor och plasthinder...vilket gick bra men jag känner mej ändå osäker...

min tränare vill att jag ska banka på mer, han säger att jag typ bara trycker med 13% av min kraft, då jag inte får hästen över hindret, men jag har ridit mycket dressyr och har bara behövt "kittla henne" i "armvecket" för att öka på steget...

Ska jag driva hårdare för att få upp hennes och mitt självförtroende,
hon hoppar allt,(stannar bara när det är läskiga hinder när jag inte driver ordentligt) det är väl jag som är osäker...

Sv: debut...

Jag tycker du ska vänta lite med dom läskiga hinderna, ingen idé att stressa, både ditt och hästens självförtroende sjunker om det inte går bra. De läskiga hinerna kommer ändå inte förrän lite högre upp i klasserna. Forstätt träna som vanligt och ha bara med något läskigt hinder. Det ska då vara väldigt lågt och inte bredare än att hästen kan gå över det om han skulle vara tveksam. På så sätt undviker du de svåra situatioenerna där du måste tvinga din häst över ett hinder, och både ditt och hästens självförtroend byggs upp succesivt. Lycka till!

Håller med föregående talare :).
Vänta med att åka tills du är helt säker.

Varför tycker din tränare att du ska trycka på mer om den ändå hoppar?? Går det jääääätte långsamt, eller är det lite dåligt tryck i hästen bara?

inget dåligt tryck i hästen då, men han tycker jag är lite passiv och att det inte räcker om det blir mer krävande

Liknande trådar

Western Det här forumet verkar väldigt dött men nu försöker jag pigga upp det med lite nybörjar frågor. Jag funderar på att starta ett par...
Svar
11
· Visningar
3 021
Senast: Lycan
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 330
Senast: QueenLilith
·
Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
8 334
Ridning Jag har ett 7- årigt sto som jag ägt sen hon föddes. Hon har en del åsikter, humör och integritet och testar andra som ska hantera henne...
2
Svar
22
· Visningar
4 844
Senast: Exotizc
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar