- Svar: 18
- Visningar: 1 702
En veterinär säger att täcke på hästar under vintern är onödigt. En forskare kontrar med att ett täcke visst kan vara bra. Här kan du lyssna på båda sidorna i täckesdebatten.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Alla som anser att hästar inte behöver täcken kan få träffa min ponny som får ryggont av att hon blir kall om ryggen. För att hon har världens sämsta vinterpäls och väldigt tunn hud.
Och mitt sto (som inte finns i livet idag)..hon hade bra päls, men känslig rygg. Reagerade starkt på sadlar som inte låg hundra också (det där som går att finjustera på typ 99 av 100 andra hästar - glöm det..). Herregud, hästarna är väl individer helt enkelt .
I Stockholm fanns det en karl som alltid gick i shorts, året runt. Snacka om att jag höjde ögonbrynen när jag en vinterdag mötte honom när jag var på väg till stallet mitt i vintern. Dessutom var det alltid -10 grader kallare där än hemma i stan, cå minst -15 när han kom i ett par jeansshorts och lågskor, med misstänkt lika blåa ben som shortsen.Debatten är bara löjlig. Det beror på häst, väder och utfodring. Varför är det ens en diskussion? Jag går med täckbyxor när vissa är ute i shorts(!). Det känns dock uppenbart att personen i shorts måste låsas in på psyk
Här med - och med sandaler!I Stockholm fanns det en karl som alltid gick i shorts, året runt. Snacka om att jag höjde ögonbrynen när jag en vinterdag mötte honom när jag var på väg till stallet mitt i vintern. Dessutom var det alltid -10 grader kallare där än hemma i stan, cå minst -15 när han kom i ett par jeansshorts och lågskor, med misstänkt lika blåa ben som shortsen.
Kanske samma?Här med - och med sandaler!
Han försöker sprida sitt budskap genom hela riket!Kanske samma?
Jag bor ju i Skellefteå. Det finns flera personer som är lite kända för att ha shorts året runt. En person jobbar med att typ leverera varor med lastbil? Så han är utomhus en hel del.I Stockholm fanns det en karl som alltid gick i shorts, året runt. Snacka om att jag höjde ögonbrynen när jag en vinterdag mötte honom när jag var på väg till stallet mitt i vintern. Dessutom var det alltid -10 grader kallare där än hemma i stan, cå minst -15 när han kom i ett par jeansshorts och lågskor, med misstänkt lika blåa ben som shortsen.