H
hon_med_skäcken
Släppte min ettåring och min vallack på sommarbete förra helgen. Har märkt att de ej vågar gå in i hagen után att de gärna står vid öppningen och tittar. Nu när jag kom dit så ösregnade det och dom frös jätte mkt. Jag tog på dom täcke men de stod fortfarande kvar vid öppningen. Vi la ut lite hö men de är livrädda för att gå för långt ner i hagen. Men de´var jätte hungriga och åt höet.
Igår gick jag ner i hagen och det är en jätte mysig hage med lite träd och massa fint grönt gräs. De hängde efter men de var jätte spända! Ibland hoppade de till och sprang.
Jag tror att dom har blivit rädda för någon Älg eller något. Hur kan man försöka vänja dom? Jag ville verkligen att min ettåring skulle äta upp sig men hon har snarare blivit tunnare
Igår gick jag ner i hagen och det är en jätte mysig hage med lite träd och massa fint grönt gräs. De hängde efter men de var jätte spända! Ibland hoppade de till och sprang.
Jag tror att dom har blivit rädda för någon Älg eller något. Hur kan man försöka vänja dom? Jag ville verkligen att min ettåring skulle äta upp sig men hon har snarare blivit tunnare