De vågar inte äta i sommarhagen!

H

hon_med_skäcken

Släppte min ettåring och min vallack på sommarbete förra helgen. Har märkt att de ej vågar gå in i hagen után att de gärna står vid öppningen och tittar. Nu när jag kom dit så ösregnade det och dom frös jätte mkt. Jag tog på dom täcke men de stod fortfarande kvar vid öppningen. Vi la ut lite hö men de är livrädda för att gå för långt ner i hagen. Men de´var jätte hungriga och åt höet.

Igår gick jag ner i hagen och det är en jätte mysig hage med lite träd och massa fint grönt gräs. De hängde efter men de var jätte spända! Ibland hoppade de till och sprang.

Jag tror att dom har blivit rädda för någon Älg eller något. Hur kan man försöka vänja dom? Jag ville verkligen att min ettåring skulle äta upp sig men hon har snarare blivit tunnare:cry:

Sv: De vågar inte äta i sommarhagen!

Släppte min ettåring och min vallack på sommarbete förra helgen. Har märkt att de ej vågar gå in i hagen után att de gärna står vid öppningen och tittar. Nu när jag kom dit så ösregnade det och dom frös jätte mkt. Jag tog på dom täcke men de stod fortfarande kvar vid öppningen. Vi la ut lite hö men de är livrädda för att gå för långt ner i hagen. Men de´var jätte hungriga och åt höet.

Igår gick jag ner i hagen och det är en jätte mysig hage med lite träd och massa fint grönt gräs. De hängde efter men de var jätte spända! Ibland hoppade de till och sprang.

Jag tror att dom har blivit rädda för någon Älg eller något. Hur kan man försöka vänja dom? Jag ville verkligen att min ettåring skulle äta upp sig men hon har snarare blivit tunnare:cry:

är du säker på att de inte är el i marken där då? de känner ju inte vi männsikor...

Jo det kan det ju vara.. men dom lixom hoppar till och tittar åt skogen till lixom..

det låter som om din ström går baklänges o hamnar i backen i stället för i eltråden som är meningen, kolla upp detta för det är inte konstigt dom inte går ut där i så fall. Prova med o slå av strömmen ett tag o se om de går ut där.

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 409
L
Hästvård Hej! Tänkte höra om någon kan ha några funderingar angående något min ponny fått på insidan av bakbenen.. Det började med att jag...
Svar
5
· Visningar
3 692
Senast: Lurvig
·
J
Hästmänniskan Känner mig som en känslo bomb redo att sprängas när som helst :( Har haft ett otroligt tufft år, och ännu är det inte över...
Svar
10
· Visningar
3 635
Senast: Fille
·
Foder & Strö Jag å min kille har precis räddat ett sto med föl ur vanvård å stoet ser ut därefter medans bebbe e jätte tjock å go men har inte börjat...
2 3
Svar
41
· Visningar
12 357

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XV
  • Storlek på rastgårdar?
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat