De Noir,Skovens rafael "skvaller"

dobbis

Trådstartare
De Noir toppar i DK,11 av 30st uttagna till dressyrchamp.2009 är De Noir barn,mao över 30%.(och jag som har en egen sådan :angel:)
På egnethedstesterna gick det ochså strålande,3segrar av 7 möjliga,en 2:a plats och 5 st 3:dje platser av 7 möjliga.

Skovens Rafael kom,sågs och segrade i 4års dressyrchampionatet :love: han var den enda med en samlad poäng över 9 (9,10) hans motståndare var bla BH Develino och BH Zack

Sv: De Noir,Skovens rafael "skvaller"

Åh! De Noir som är farfar åt min lilla tjej. :)

:laugh:Vad roligt att det gått så bra för hans avkommor! Jag är väldigt förtjust i honom och var på gång att välja honom till årets betäckning men valet föll på en annan dubbeltalang då stoet har hoppstam. Kanske kan det bli De Noir nästa år i allafall:d.

Har även sett att mycket trevligt, svart diplomsto :love:som nu är fyra år med De Noir som pappa.

Är det inte De Niro du menar? De Noir är väl nästan ung för att ha blivit farfar?

Honom funderade jag på i våras till mitt sto, men jag bestämde mig för att inte betäcka alls. Kanske var ett dåligt val...:angel: Och jag tänkte inte betäcka till våren heller, attans, måste du påminna om denna snygging?! :p

Jag har en De Noiravkomma som föddes i maj i år. Fantastiskt temprament och riktigt snygg (kolsvart)!:love:

Nope, mitt sto är född i april iår, och hennes pappa, e. De Noir, är född 2005. Det var en tjuvbetäckning, därför så tidigt. Både pappan och mitt sto är fuxar. Hon är långbent och supersnygg, och jag hoppas såklart på en dressyrstjärna!

När han är uppe på tapeten.. Någon som vet vad han har för omdömme på sina ben?
Han er en som jag klurat lite på men min donna har lite för vinklade bakben så hingsten får inte ha detta..

Vad jag förstår så ska han ha bra benställning förutom ngt korta kotor fram.

Klipper lite från hans hingstprov.

"Kåringsbeskrivelse:

Passende stor, ædel elegant hingst af særdeles god type. Udtryksfuldt hoved. Velansat, velformet, lang hals. lang skulder. Velmarkeret, middellang manke. God og smidig overlinie. Velformet kryds. Lemmerne passende føre og tørre, korte koder for. Velformede hove bag. Bevægelsen særdeles god i skridt, særdeles god og smidig i trav og særdeles god med god bæring i galop. 9-9-8-9-7-8-8-9-9-9.

Materielprøve beskrivelse:

En meget flink og reel hingst i stalden med god foderoptagelse. Hingsten er energisk med et særdeles godt temperament og en god karakter. Arbejder særdeles villigt og opmærksomt med særdeles god skridt og galop, men mangler lidt afskub i trav. Dressuranlæggene er særdeles gode og hingsten udviser stor ridelighed. Hingsten springer under middel og med manglende teknik og kapacitet. Hingsten har udviklet sig positivt under prøven. Konkurrenceegenskaber særdeles gode i dressur. Materialprøven er aflagt år 2003 på Vilhelmsborg."

Där ser man, det är det tidigaste "barnbarn" jag hört talas om!

Tackar!:bow::bow:
Då for han upp som kandidat till vår donna! Hon har lämnat bra med Dionysos och även med De Niro så varför inte?

KL

De Noir har just blivit utnämd till ELIT-hingst i Danmark!

Hälsningar Monika

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• ”Hund” 2005-2010
  • Kattbilder #10
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Tillbaka