De kanske blir bäbisar =)

verrdogan

Trådstartare
Nu kanske min lilla gråa innekisse ska bli mamma. Hon har ju vart på rymen några dagar, och hon börjar bli lite rund om magen:)
Ska på ultraljud på onsdag.
Ska bli spännande och se. Är ju inte planerat med småkissar i huset. Men de är ju alltid kul.
Hon skulle ha blivit kastrerad förra veckan men vet fick förhinder. Och nu tycker vi att vi ska kolla henne innan de blir någon operation.

Givetvis kommer jag att vara mån om vart dom små hamnar sedan.

Vore ju sååå kul om hon har småttingar i magen.:D

Ville bara berätta:angel:

Smöla

Sv: De kanske blir bäbisar =)

Va fin hon är! :love: Håller tummarna för småttingar! :) Jag går själv och väntar på att min hona ska börja löpa så det blir smått igen innan jul förhoppningsvis, men hon bara segar ;)

Tack så mycket:)

va kul, då kanske vi blir mormor samtidigt. Om de nu är så att min är med bäbisar:D

Va fin hon är! :love: Håller tummarna för småttingar! :) Jag går själv och väntar på att min hona ska börja löpa så det blir smått igen innan jul förhoppningsvis, men hon bara segar ;)

hihi,jag väntar också på att en av minda töser ska behaga löpa.. Det är så trist att vänta. Annars känns det som om de löper för jämnan.:D

Min löper väldigt sällan så det problemet har inte jag ;) Men jag har trott länge nu att hon ska komma igång och förra veckan kissade hon två gånger i våran säng (som hon aldrig gör annars) så jag hoppas det är på gång :)

Jag ska bli mormor!!!!
Idag på minch pojkvännens 6månadersdag har vi fått beskedet om att det iaf finns två små bäbisar inne i Smölas mage.

Hon är ca 3v gången.
När kan jag då beräkna att hon kommer få ungarna?

Grattis!!

Om ca 6 veckor, katter går dräktiga ca 63 dagar, men allt mellan 60-70 är normalt.

Tack!

Är det ågot speciellt foder jag borde byta till nu under dräktigheten tycker du?

Ge henne foder för kattungar och dräktiga/digivande katter, t.ex. RC Babycat, Hills Kitten eller liknande.

Dom kan lägga på sig väldigt av det fodret så det kan ju vara en nackdel om man har en katt som har lätt för det, men annars kan dom lika gärna äta det. Annars kan du ha ditt gamla foder och så bara ge henne lite mums med extra fett och proteiner i ett par gånger om dagen, men det är ju självklart lättast om alla kan äta samma.

Dom andrafår og gå å bli lite tjockisar under denna tiden tror jag. Så de blir bäst för den blivande mamman ;)

Liknande trådar

Katthälsa Bengi (som är minst 13 men ev betydligt äldre, då han dök upp hos oss 2006 från typ ingenstans) har varit jättedålig en tid. Han har...
2
Svar
22
· Visningar
9 819
Senast: mollyphlox
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar