S

Silverstol

Usch, fattar ingenting av detta längre!

Har en ny dator och har precis langat över musik och sånt från gamla datorn och precis installerat dc++.

Men inget av det jag har valt att ladda ner laddas ju ner!
Står bara "no slots available" eller så står det "connecting...." men inget händer.

nån som kan förklara varför det blir så? Var så på förra datorn också men då fick jag ju iallafall ner minst hälften av det jag laddade ner.

Hjälp!

Sv: Dc++

"no slots aviable" betyder att det inte finns några lediga portar hos användaren du försöker tanka ifrån.
"connecting" innebär att den håller på och försöker ansluta, men det brukar ändras om den inte får någon kontakt.
I sökning kan du se hur många lediga portar (slots) som användaren har lediga, lite längre till höger står det t.ex. "4/15" vilket innebär att det är 4 portar lediga av totalt 15... Du kan ju klicka i den kolummen så att du sorterar med dom som har flest lediga portar först, eftersom det är störst chans att du kan ladda hem från dom.

Ah! Okej! Tack så mycket! Nu börjar det gå upp ett litet ljus här :)

Jag laddade ner det men gav upp då jag fattar nada!!

fast det fungerar fortfarande inte. Får inte ner nånting :/

På vilket sätt fungerar det inte? Vad händer?
Kolla så att du verkligen försöker tanka från någon som har lediga portar.

Jag kan vägleda dig någon dag på telefon det är lite lättare. Tyckte så synd när du inte fick rätt på det.

Ja, har testat att bara ladda ner från de med lediga portar. Men händer ingenting.

Linafina; Ja, tror väl att alla inställningar ska vara rätt. Vad tror du jag kan testa att ändra?

kolla så du har rätt ip-nummer å så.
vad har du för internetanslutning?

Du kan undvika att få upp "no slots aviable" genom att bocka i "Only users with free slots" när du söker efter en fil att ladda ned. Är den rutan ej ibockad söker programmet även hos personer som är offline m.m.

Åh, vad galen jag blir!
Har testat att bocka i "only users with free slots", testat att ändra till Active med IPadress, då får jag inte ens upp det jag söker (Vilket jag får om jag har Passive)

Gah!

Liknande trådar

Relationer I vilken ände ska jag börja ens försöka förklara det som har hänt, mina tankar och allt kaos som just nu omsluter mig.. Jag får försöka...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
35 113
Senast: cirkus
·
Övr. Hund Att inte alla hundar kommer överens och accepterar varandra är jag helt med på, precis som med människor så handlar det ju oftast om...
Svar
16
· Visningar
8 615
Senast: Bulldoozer
·
IT & mobiler Jag behöver akut hjälp av någon datakunnig. (att inte kunna använda datorn som vanligt är inte alls roligt) Vår dator har blivit helt...
Svar
3
· Visningar
1 402
Senast: bigganl
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har alltid haft ett känsligt luktsinne, men jag upplever att känsligheten har förstärkts med åren. Jag har tidigare skrivit ett...
Svar
0
· Visningar
659
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka