Sv: Dax för ny unghästtråd!
För min egen del blir det lite som att bli skänkeldöv; värken finns, men man lär sig att sluta lyssna på den. Tyvärr ingen bra metod, eftersom jag då överbelastar kroppen och får andra problem och längre väg tillbaka. Det tog några år och många tankevädningar, men nu mår jag mycket bättre och försöker jobba förebyggande.
Som idag; har masserat in vader och fötter med värmande arnika-olja, så att jag kan rida även imorn.
Chili blev riden idag och hon fick i uppgift att jobba i skritten utan att försöka galoppera. Travade även lite och då var uppgiften att inte krulla ihop sig och inte sticka iväg. Hon skötte sig faktiskt bra, trots några grymtningar och pip.
Lotta skulle bara få komma ut på en liten promenad, eftersom hon inte alls trivs med den hårda marken som vi fått. Tji fick jag. Det blev lite miljöträning och mycket "ledarskapsfrågor". Först ville Lotta inte gå framåt alls (vilket jag kan förstå, eftersom marken utanför hagen är knagglig) och sen var allt läskigt.
Hon är söt, lillfisen. Nåja, flera frustningar och en nöjd blick senare är jag också nöjd.
Nu vill jag få snö eller plus-grader, så att jag kan rida på Lotta också.