Därktighet

• Övr. Katt
  • Trådstartare Trådstartare Grandevito
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 885
Sv: Därktighet

Nej, det måste den inte. Honkatter släpper även ägg "på kommando" dvs. de ha ringen spontan ägglossning som vi människor. Det innebär att när de blir stimulerade i vagina (av tex. en kattpenis) kan de få ägglossning även om de inte löper och därmed bli dräktiga.

Dock kan det vara svårt för en hane att få para sig med en hona om hon inte löper, de släpper oftast inte till. Tyvärr är en del hanar väldigt våldsamma och kan tvinga sig på iaf en osäker unghona.

Sv: Därktighet

Okej:).
Min katt rymde ut nu i april, tror du att hon kan ha rymt för att hon var "upphetsad" ? :confused:

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har två nya ungkatter (typ 9 månader), som blev klappade en del när de var små men som senaste månaderna innan de kom till mig inte...
Svar
15
· Visningar
1 081
Senast: Skjøldur
·
Övr. Katt Vi har tre katter en hona på två en hane på knappt ett och en äldre hona på 8år. Den yngre honan har varit löpen och är nu dräktig,den...
Svar
8
· Visningar
785
Övr. Katt Har lite beslutsångest gällande hur jag ska göra. Har en 14-årlig katt som sover hela dagarna, vilket inte är så konstigt med tanke på...
Svar
1
· Visningar
474
Senast: Sassy
·
Övr. Katt Jag funderar på att teckna någon form av veterinärvårdsförsäkring för mina katter. Har aldrig tidigare haft katter försäkrade, utan... 2
Svar
31
· Visningar
1 191

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka