Danska hingstarna Didriksen DH 318 & Fleuret DH 154

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare ecken81
  • Startdatum Startdatum
E

ecken81

Hej

Är det någon som har information om dessa hingstar från danmark? Bilder osv....
Har en ettåring med dessa hingstar på moderns sida.

Sv: Danska hingstarna Didriksen DH 318 & Fleuret DH 154

Vad vill du veta? Om Fleuret hittar jag bara stam och att han i Danmark har 37 avkommor som tävlat i dressyr och 9 i hoppning, + en ponnyavkomma i hoppning. Tyvärr hittar jag ingen bild. Han hade 283 registrerade avkommor i Danmark. Tyvärr är han för gammal för att sånt som exteriörbedömning och avkommeindex ska finnas på HesteData.

På Didriksen hittade jag lite mera!
Exteriörbedömning 840301; stångmått 171, gjordmått 202, skenbensomfång 23. kropp 887 ben 77 rörelser 8, helhet 8

Exteriörbedömning 85;
Kåret den: 85-03-01
Sted: HERNING
EN STOR BETYDELIG HINGST AF SÆRDELES GODTYPE. KØNT HOVED, VELANSAT HALS. GOD SKULDER OG MANKE. GOD OVERLINIE. VELFOR-MET KRYDS. LEMMERNE PASSENDE FØRE OG VELSTILLEDE. BEVÆGELSEN SÆRDELES GOD I TRAV OG GALOP,MEN MIDDEL I SKRIDT.
Krop: 887
Lemmer: 77
Bevægelse: 8
Helhed: 8

Stangmål: 171
Gjordmål: 202
Pibemål: 23

Didriksen tävlade i hoppning upp till msv B.

Han hade 17 avkommor som tävlade i dressyr, 39 i hoppning och en i fälttävlan, samt en ponnyavkomma i hoppning.

247 registrerade avkommor.

Didriksen hittade jag hoppindex för år 2004, taxation 116, benteknik 114, ryggverksamhet 112, ridbarhet 117, säkerhet 115.88

Fleuret har jag en bild på, maila asn@algonet.se. Hittade dressyrindex fö 2004, skritt 113, trav 147, galopp 128, ridbarhet 133, säkerhet 135,77.

Är lite osäker på vad den sista siffran står för egentligen.

Har inte förnyat mitt abbonemang på danska databasen än. Kanske någon annan kan kolla upp lite uppgifter om hingstarna.

Åsa

Det verkar vara väldigt svårt att få fram tex bilder och de verkar ha andra poäng än vad svenska har att jämnföra med.

Liknande trådar

Avel Efter trettioelva muskelskador så börjar jag tröttna. Till våren tänkte jag ha en hingst redo, ifall att. :meh: helt ärligt, jag har...
2
Svar
35
· Visningar
5 539
Senast: Unafraid
·
Avel Hej, jag skulle vilja ha tips om hopphingstar att betäcka mitt D-ponny sto med! Meningen är att helst få fram en framtida tävlingshäst...
2
Svar
24
· Visningar
3 781
Hästvård Hej! Som jag lade ut i förra tråden letar min trettonåriga dotter efter sin första ponny. Jag själv har bra med erfarenhet och ridit...
Svar
5
· Visningar
3 442
Avel Hej! Jag söker information om danska hingsten Chopin Dane DVH 639. Det finns väldigt lite information att tillgå via nätet. Är det någon...
Svar
2
· Visningar
786
Senast: KickiH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka