Dansk Import stam okänd

percival

Trådstartare
För drygt 2 månader sedan köpte jag mig en supertrevlig valack import danmark. Dessvärre finns det ingen stam på honom men i passet har en självfallet ett reggnummer men med okänd stam och det är utfärdat innan han kom till sverige i oktober.
Han är också brännmärkt men det är svårt att tyda i dagsläget pga pälsen.

Kan man på något sätt forska i detta och i så fall är det någon här som vet hur jag går till väga? Är mkt intressant att veta vart han egentligen kommer ifrån.:bump:
 
Sv: Dansk Import stam okänd

Danska hästar brukar brännmärkas med de sista siffrorna i registreringsnumret.

Hittar du några namn på tidigare ägare så att du kan spåra hans historia bakåt?
 
Sv: Dansk Import stam okänd

Är han danskfödd el är det en imp från tyskland,holland el nått annat land vet du det.
De är många länder som brännmärker sina hästar.
Hur ser han ut?? Bild?
 
Sv: Dansk Import stam okänd

Så vid jeg ved kan han ikke være brænde mærket Dansk Varmblod, hvis hans stam er ukendt?

Så han må evt være importeret fra et andet land eller være fra et andet avlsforbund.
 
Sv: Dansk Import stam okänd

Vad jag kan se så har han en krona på rumpan vä sida men några siffror kan jag ej tyda...
Bild har jag men kommer inte ihåg hur man lägger ut det här :crazy:
 
Sv: Dansk Import stam okänd

Har endast dessa två just nu. Hoppas det fungerar =)

th_Tvling081123002.jpg


TvlingHlge.jpg
 
Sv: Dansk Import stam okänd

Det är nog enklare om vi får se bilderna på märket än bara hästen ;)

DV-loggan är ju en krona. Min häst har tex 540 under den.
 
Sv: Dansk Import stam okänd

Har snakket med en Dansk Varmblods avler og man brændemærker ikke heste i DV som har en ukendt afstamning.

Hvad er hans navn og evt reg nr?
 
Sv: Dansk Import stam okänd

haha sorry ok lite koko i huvudet nu för tiden.. men vill ju visa min snygging i action oxå;)
Kollade lite närmre på brännmärket idag. Ser kronan och strecket under men inga siffror...:confused: ser inte ens ut som att det finns några siffror över huvud taget.
 

Liknande trådar

Avel Satt och tänkte på ponnyer jag haft kontakt med tidigare, alltså inte sådana jag rider eller har ridit så ofta och så. Kom särskilt att...
2
Svar
25
· Visningar
3 067
Avel I mitt stall finns en jättefin valack, av halvblodstyp, som lite skämtsamt brukar kallas "Dressyrkungen" för att han, trotts att han är...
Svar
8
· Visningar
3 699
Ekonomi & Juridik Efter lite eftersökningar på internet behöver jag få hjälp att bringa klarhet i bör/skall registrera min importerade ponny i Sverige...
Svar
5
· Visningar
1 875
Senast: Masse
·
N
Avel Hej! Jag har en 3 årig valack med okänd stam, vet bara att han är importerad från Danmark. Hans pass är danskt, och han är chippad...
Svar
2
· Visningar
1 111
Senast: KickiH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Stötdämpning -sits
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp