dansa bugg/liknande danser?

Gullan86

Trådstartare
Jag är väldigt inspirerad av 50talet tycker det är så coolt med möbler, kläder, mönster musiken och även dansen.

Finns det möjligen någon här som har någon erfarenhet av detta? Jag vet inte ens vad dansen heter riktigt men det är bara så häftigt när de dansar mer fart fyllt och kastar runt på varandra osv haha.

Hoppas någon tycker om detta med.

Sv: dansa bugg/liknande danser?

Då är det boogie woogie, jive eller lindy hop som du ska kolla på. Bugg har inga egentliga 50-tals vibbar.

Men visst är det underbart med dans?! :love:

Sv: dansa bugg/liknande danser?

Jag och min sambo har precis börjat dansa Lindy Hop, idén bottnade i mitt intresse för 20 till 60-talet i allmänhet (kläder, inredning, musik...). Det är superkul, dock inte det lättaste om man aldrig har dansat i hela sitt liv (vilket jag inte har).

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok När jag varit ute och snurrat i världen något år, och insett att min plats inte fanns därute heller så bestämde jag mig för att fördriva...
Svar
0
· Visningar
1 455
Senast: miumiu
·
  • Artikel Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 487
Senast: Pratsch
·
Övr. Djur En äldre släkting till familjen har en kakadua, som är nånstans mellan 40-50 år. (jag är osäker, men eventuellt är den vildfångad som...
Svar
15
· Visningar
2 227
Senast: pillerill
·
Kropp & Själ Ursäkta den luddiga titeln, tänkte rätt länge men kom inte på något bättre. Ber också om ursäkt på förhand för att det här troligtvis...
2
Svar
20
· Visningar
2 463
Senast: Exile
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Scenföreställningar