Danone I & II

Sv: Danone I & II

en avkomma till Danone den första har jag hjälpt till att rida in.

här finns info om hingsten: http://www.angagarden.com/hingstar/danone/danone.htm

Här är avkomman: Davona e. Danone ue. Nactus

dav_11.jpg

fick för övrigt 48 poäng på treårstestet iår och ska deltaga i kungakannan.

Sv: Danone I & II

Det är Rlosterhof Medingen som har Danone I och II.

Danone I är en brun hingst -00 171cm.
Hans dyraste avkomma på Medingen aktionen var är Don´t think twice v.Danone-Michelangelo-Limebrand. Han gick för 45.000 Euro.
Bruksprov: Danone I fick 9,0 i trav, galopp, temperament, prestationsvilja/samarbetsvilja och 8,63 i skritt. I ridbarhet fick han 9,25 av testryttarna.
Han vann lilla B-finalen Bundeschampionat både 2005 och 2006. Har även ridit unghästklasser med 90%. 2006 fick han plac i unghäst VM.
Danone blev bästa 3-åriga dressyrhingst vid bruksprovet i Flyinge 2003. Året därpå blev han bästa dressyrhingst i sin 30-dagarstest i Tyskland.
Hans första avkommer är nu 3år. Så vi får se hur det går för dem.

Danone II är en svart hingst -02 167cm.
Han har ej lämnat avkommer ännu. Men de kommer nog bli riktigt fina.
Danone II gick 30 dagars test i Schlickau 9,5 Pkt., trav 9,0, galopp 9,0, skritt 9,0, ridbarhet 9,0/9,0

Jag har sett ganska mycket ifrån dem.
De rör sig trevligt med inte så mycket knän. Danone I har vad jag tycker lite bättre bakben än Danone II. Men Danone II är vackrare tycker jag. Det ska bli spännande och se vad de ger.

Liknande trådar

Dressyr Har nån gång sett eller fått för mig att man inte får ha röd rosett inne på banan när man tävlar dressyr. Alltså att man kan ha den på...
Svar
3
· Visningar
686
Senast: Amanda_F
·
Kropp & Själ Är det nån härinne som varit i kontakt med jourhavande präst? Hur var det? Kändes det som det gav nåt? Är inte troende och tvekar även...
2
Svar
26
· Visningar
2 064
Senast: nullo-modo
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter På onsdagen drar uppfödarnas egen tävling, Breeders Trophy, i dressyr igång ordentligt på Flyinge Kungsgård. Här hittar du allt du...
Svar
0
· Visningar
99
Senast: Gunnar
·
Samhälle Jag undrar om nån har nån bra idé på hur man kan komma runt förvalt utlämningsställe när man beställer grejer på nätet? Jag bor mitt...
2
Svar
21
· Visningar
1 560
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar