Isituss

Trådstartare
Jag ska vara kvällsledare för ett läger för tjejer med väldigt mycket fokus på genustänk osv. Ett förslag på aktivitet är att vi har danceoke en kväll. Alltså, vi imiterar dansen i musikvideon. Jag har dock lite idétorka på låtar.

De låtar vi har tagit fram är beyoncé - single ladies, robyn-call your girlfriend, macarena och några fler. Problemet upplever jag är dock att alla dessa låtar, förutom call your girlfriend, är otroligt normativa och sexuellt inriktade. Till exempel är kvinnorna i macarena väldigt lättklädda medan männen bär kostym. Dessutom sjunger de att "om du är tillräckligt bra så kanske jag tar med dig hem":banghead:. Dansen i single ladies är väl kanske ok, men jag reagerar på att de slår sig själva på rumpan vilket väl kanske inte går i samma ton som lägret vill eftersträva:cool:. Som nämnt är call your girlfriend helt ok! Däremot är movesen rätt så avancerade.:D

Såå - har ni någon bra musikvideo man kan dansa till som håller kraven? :p

Lady Gagas "Judas"-video har rätt bra moves, även andra av hennes musikvideos borde funka, t.ex. "Born this way". Mycket naket och snusk ibland, förvisso, men jag tycker hon tillhör den gruppen artister som äger sin sexualitet snarare än säljer den, samtidigt som hon kan vara snudd på helnäck och ändå inte anspela ett dugg på sex. Hon är frän, helt enkelt!

Sitter och funderar på om någon gammal Spice Girls-video kan kvala in, minns ärligt talat inte om de dansade så mycket. På temat Beyoncé kanske "Run the world" kan vara värd att kolla in?

Funkar det med killar också? Alla gamla boybands har ju klockrena danser, t.ex. Backstreet Boys eller 'N Sync. Michael Jackson har ju några klassiker, "Thriller" torde väl vara den mesta klassikern av alla när det gäller dans.

Svårt att hitta lätta, lämpliga danser men här kommer iallafall lite musik om du vill ha något att titta igenom. :D

Möjliga danser:
Ciara - Like a boy
Jessie J - Do it like a dude
Amerie - Gotta Work
Gwen Stefani - Hollaback Girl
Missy Elliot - Lose control (shake it liksom :D)

Typ ingen dans alls:
No Doubt - I'm just a girl
Robyn - Handle Me
Katy Perry - Part of me

Dans som inte passar bra, men bra låt!
Lilly Allen - Hard out here

Hoppas det finns något som kan fungera. :)

Tack så jättemycket för tipsen allihopa! Nu vågar jag nog påstå att jag har tillräckligt med låtar :)

Den här låten har ett helt underbart budskap, det är en riktig gladlåt och det är en blandning av alla möjliga dansstilar i videon :)

Haha, jaa! YMCA! Lagom invecklat dessutom!

Eller kanske Safety Dance?
Nej nu vet jag!
World Order!! Have a nice day

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka