dammigt hösilage

sweep

Trådstartare
vi har hösilage i stallet nu och det dammar..

hur illa är det när hösilage dammar?

(att det inte är bra att det dammar vet jag men borde hösilage ens kunna damma..)

Sv: dammigt hösilage

Dammet i hösilage borde vara lika illa som dammet i hö... Hösilage borde inte kunna damma av mögel - om man tar det direkt från en tät bal. Har det legat öppet ett tag har det ju kommit syre som mögelsvamparna gillar...

Sv: dammigt hösilage

Låter skumt tycker jag.

Min första tanke är att ni fått mögel i balarna. Antingen genom att de varit öppna för länge, eller att det varit hål i plasten.

Har ni kollat om fler balar är lika "dammiga"?

Liknande trådar

Foder & Strö Hej😊! Behöver hjälp att välja hösilage till mina två ganska lättfödda d-ponnyer🙏 Behöver ett silage med hyfsat lågt socker så det är...
Svar
5
· Visningar
418
Senast: Elo
·
Foder & Strö Suck, nu är vi där igen. Efter att ha varit helt bra i magen hela sommaren och inte stått emot det minsta i ridningen så börjas det igen...
Svar
5
· Visningar
566
Senast: Linda_A
·
Hemmet Alla dessa "bra att ha" saker som bara samlar damm? Hur ändrar man sig och klarar av att göra sig av med sånt som bara står "utifall...
4 5 6
Svar
114
· Visningar
4 206
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 894
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar