Dammigt hö!

C

Chateau

Jo det är så att i min kompis stall så har dom jätte damigt hö. Dom ger det fast det är så dammigt. Jag blöter höet till min häst men höet är inte så dammigt men jag gör det iaf. Å ja tänkte att om dom börjar blöta höet så kanske de blir bättre men dom får ju fortfarande i sej dammet. Så är det farligt att ge dom dammigt hö fast det är blött. Å dammigt hö då menar jag verkligen DAMMIGT

Damm = mögel. Mycket damm = mycket mögel. Inte något man fodrar med, oavsett om det är torrt eller blött.

Det är ABSOLUT inte bra!!!
Kan ge luftvägsproblem hos hästen senare!
Och kan även ge en allergisk reaktion om hästen har de tendenserna.(vilket man inte vet förrän det har hänt)
Det hade jag inte godtagit att fodra med !!!
:(
Lycka till!

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
1 004
Anläggning Jag börjar känna mig ganska uppgiven. Vi har inte lyckats hitta ett enda stall som passar våra önskemål. Stallet vi står nu i är...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
14 793
Senast: lizzie
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 427
Utrustning Jag köpte i all hast ett begagnat regn/flugtäcke för ett tag sen, alltså ett som är regntätt över hals, rygg å kors men nät på resten...
Svar
7
· Visningar
1 493
Senast: Shixle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama