Dammande ridbana

Wilfa

Trådstartare
Är det någon som har några bra knep mer än att vattna? Har någon provat med salt?
 
Sv: Dammande ridbana

Salt fungerar jätte bra OM man kan spola av dom efter rid passet. Kolla bara när du köper saltet att det passar för ändamålet. Vet att tex stensalt inte är skadligt för hästarna medans asfaltssalt är det.
 
Sv: Dammande ridbana

Vi saltar vår ridbana på sommaren för att kunna rida utan att få hosta hos både häst och ryttare och det funkar bra. Men som åke sa så får man se till att kunna spola hästens ben efter varje ridpass.
 
Sv: Dammande ridbana

Salt fungerar jätte bra !
//Tina
 
Sv: Dammande ridbana

Aha, det måste jag också prova. har lite problem med en dammande ridbana jag me.

Hur mycket ska man ha på?/ hur mycket går det åt till en ridbana 25*60?

Tack för tipset :bump:

// F :banana:
 

Liknande trådar

Anläggning Vi behöver lära oss hur vi håller vår ridbana 25x35 m med underlag "ridbanegrus" dammfri till rimligast möjliga kostnad. Jag tar gärna...
Svar
10
· Visningar
760
Senast: Inte_Ung
·
Anläggning Hej Ska salta min ridbana nu när det är plusgrader så den kan hålla ett litet tag men vilket salt? Magnesiumklorid som även används på...
Svar
2
· Visningar
657
Senast: Cattis_E
·
Hemmet Det blir så fruktansvärt dammigt i vårt sovrum. Syntes extra väl nu på morgonen när vi bytte sängkläder, dammet virvlar runt som bara...
2
Svar
33
· Visningar
1 297
Senast: Amha
·
Trädgård & Växter Kom på att vi måste göra något åt dammen till sommaren. Då kommer vi ha en liten bebis som kryper runt i trädgården. Även om givetvis...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
1 047

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Bildtråden
  • Hjälmar
  • OS i Paris 2024 (dressyr)

Omröstningar

  • Dreglar din katt?
Tillbaka
Upp