Dåligt näringsupptag

Sv: Dåligt näringsupptag

Ja, usch... det är inget roligt, men men. Det är väl som sagt troligast att även denna häst får avsluta sina dagar nu under sommaren eller åtminstone före hösten, beroende på hur den mår.

Bara att jag aldrig stött på något liknande förut och ägaren är ung och har inte ställt så mycket frågor till veterinären. Och så börjar man fundera och grubbla.

Ska iaf som jag sagt tidigare ta del av journaler och tala med veterinär, om inget annat för att få reda på alla fakta ordentligt. Det kommer kännas lättare för ägaren att ta beslutet och framförallt i rätt tid om man förstår vad som är fel och varför.

Tackar igen för dina och alla andras svar!

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 888
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
998
Senast: Sirap
·
Hästvård Jag har en skimmel hemma, och som de flesta andra skimlar har hon knutor. Jag har mest hanterat det enligt modellen att hålla koll så...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
11 404
Senast: Anna-Bella
·
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
3 409
Senast: Ridinglady
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Bästa hagbootsen?