- För att göra en lång historia kort.
Jobbade tidigare på ett ställe men bytte jobb, något som jag ångrar idag.
Hur som helst försöker jag söka mig tillbaka till min gamla men hade en chef som tyckte väldigt illa om mig. Hade 8 olika chefer på det stället, men vi det var just denna ENDA som ogillade mig.
Hon anklagade mig en dag för 3 år sedan för att det blev oroligt bland brukarna när jag jobbade.
Jag blev själv förvånad då jag flaggat för att det inte gick att arbeta ensam där just då pga för hög arbetsbelastning. (Arbetsbelastningen kunde variera oerhört).
Fick då till mig att hon ville flytta mig pga det då ingen annan hade det så. Hon hade tom möte kring detta med mig, om jag klarade mitt jobb.
Jag fick dock senare bekräftat av andra kollegor att när de jobbade ensam kom det folk från andra avdelningar och hjälpte till när det blev kris/oroligt. Dessa var vänner privat och därför blev det såklart inte rörigt när de var 3-4 personer på många brukare medan jag var ensam (2 avdelningar blandat, demens och psyk)
Jag visste inte detta då, Då det var senare det kom fram att de andra fick hjälp utifrån och chefen blev sjukskriven och slutade sedan så jag fick aldrig chansen att tala om vad som låg bakom mina oroliga arbetspass.
Nu kom denna chefen tillbaka och jag har sökt timvik både via Mail och annons. Men fick ett nekande autosvar 2 dagar efter (från rekryteraren, inte chefen). Chefen svarade inte alls.
Denna chef var dock den som gav mig goda referenser när jag bytte till nuvarande arbetsplats. Då hade hon slutat och hade andra grupper så för henne gjorde det varken från eller till om jag var där eller inte.
Jag misstänker att denna fd chef ger mig dåliga referenser nu. Kan det vara så illa att hon gör det för nåt som hände för 3 år sedan, eller är jag bara sjukt paranoid?
Har mailat denne chef men inget svar alls.
Jag har även haft mailkontakt med en annan chef på samma ställe ang timvik. Som först sa nej då jag blev dyr men sedan sa att jag gärna fick sätta upp mig på timmar på vardagar då det inte fanns några lediga tjänster Även undrade om hon fick kontakta mig vid behov under sommaren om nån hoppade av. Men jag behöver en underskrift av henne för att kunna lägga mig tillgänglig. Mailat 2-3 gånger och bett om detta men inget svar alls. Vad jag förstått skall denne chef vara seg att få tag i... men ändå.
Känner mig bara så himla himla knäckt, anklagar mig för en massa saker som egentligen inte stämmer. Att jag är värdelös och säkert har gjort något jättehemskt. Trots att jag vet att alla kollegor gillade mig på fd jobbet.
- Kan det bara så illa som jag föreställer mig? Borde jag ta tag i och ringa dessa chefer direkt för att fråga för att en gång för alla få ett svar bara? Borde jag inse att jag bara är totalt körd och ovälkommen? Rent krasst kan de ju valt bort mig på timmar då jag ju redan har en fast tjänst på annat ställe. Men tankarna gnager ändå, just detta med uteblivna mailsvar. För jag mailade denne chef 2 dagar innan annonsen kom ut. Ändå valde hon att inte ens svara.