dåliga hovar

L

lisenfisen

min foderhäst har väldigt torra hovar nu undrar smörjer ni in på sulan också (jag använder vanlig rapsolja)
 
Sv: dåliga hovar

Hovfett hjälper bra tycker jag, och om din häst har mjuka hovar funkar kiselgur bra.
 
Sv: dåliga hovar

Min kompis smörjde in sin ponnys hovar med raps olja. (fråga mig inte varför) Och det gjorde dom torra. :crazy: Sedan när hon slutade med det så blev de "normala" igen.. Men det kanske bara var hennes ponny. :smirk:
 
Sv: dåliga hovar

jag penslar på överallt.:smirk: använder ibland hovolja som man köper och ibland vanlig matolja...
 

Liknande trådar

Hästvård Jag fick hem en häst för drygt tre månader sen som i nuläget har en del bekymmer med sina hovar. Hästen har gått skodd hela livet utan...
Svar
1
· Visningar
1 583
Senast: super
·
Hästvård Hej, har en häst som har blivit barfota och är lite rädd att hon ska få röta i lamellen då dem är några mm djupare än sulan. Fick tips...
Svar
10
· Visningar
989
Senast: skogaliten
·
Hästvård Min häst visade sig vara oren i traven förra tisdagen för en vecka sedan. Dagen efter var hon halt. Lät henne vila, och var i kontakt...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 494
Senast: co-SMAD4
·
Hästvård Funderar på att köpa filttofflor/waterboots till hästarna att sätta på hovarna innan hovslagaren kommer eller som nu när det är väldigt...
2
Svar
20
· Visningar
1 625
Senast: janna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp