Dåliga hovar.

Mia_R

Trådstartare
Gammelpållan har haft det lite si och så med sin hovtillväxt och jag har testat med flera olika preparat och mineraler åt henne. Hon har även gått barfota medan hon gick med fölis på sidan, med resultat att vi tvingades sko henne fram och sedan bak eftersom hon nötte mer än vad det växte. Då hade hon trots allt ändå gått barfota i över ett halvår. :smirk:

Alla som har problem med sina egna naglar och käkar massor med B-vitamin brukar dock kunna få hjälp när de äter bl a silica-tabletter. Vad innehåller då silica som är nyttigt? Jo, kisel! :idea: Jag hittade en burk med kiseltillskott som jag testade på henne och faktiskt, så här bra har hennes hovar inte växt på mycket länge! :D

Något som kan vara värt att testa och som är mycket billigare än biotin mm. :bow:
 

Liknande trådar

Hästvård Min häst har alltid haft väldigt bra hovar för sin ras (halvblod/fullblod) men senaste tiden har de blivit riktigt dåliga och det verkar...
Svar
17
· Visningar
3 874
Senast: Centaur
·
Hästvård Min häst har pga av trauma en mycket liten hov. Hon tappade hela tån pga en hornklyfta som växte ner. När hästen blev ohalt så började...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 429
Senast: Mitra
·
L
Hästvård Jag har ett 11 år gammalt halvblodssto, haft henne i över 6 år nu. Hon har haft dålig hovkvalité så långt jag kan minnas. Hon tappar...
Svar
16
· Visningar
2 255
Senast: Jonna_NB
·
M
Hästvård Var ca 3 veckor sedan jag skodde och jag tycker redan att hovarna har växt MYCKET. Är det bra eller dåligt med mycket hovtillväxt...
Svar
3
· Visningar
895
Senast: MalinArnells
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Blöta BoT-stallpaddar?!
  • Dressyrsnack 17
  • Svårläkt sår

Omröstningar

Tillbaka
Upp