Dålig smak för hund mot gnagande

MissourisTopsanna

Trådstartare
Har en barngrind åt min vovve till hans rum som vi har han i då vi åker hemmifrån. Denna grind är av trä och han tuggar gärna på den. Funderar om man kan smörja in den med något som smakar äckligt men inte är någon fara att få i sig? Vill helst inte att det ska lukta så mycket heller. Någon som har förslag? :)

Sv: Dålig smak för hund mot gnagande

Är du säker på att han inte tuggar på den p.g.a ångest för att han lämnas själv?

Annars kan man ha sånt där "sluta bita på naglarna" grejs på trä, det hade jag på soffan när min valp gnagde på soffan :)

Han tuggar oftast på den när vi är hemma. Oftast när vi kommer hem ligger han i lugn och ro, aldrig skallt eller visat annat ångestbeteende då vi lämnat honom, tränat mycket med detta.

Blir många stop och väx burkar för att täcka den grinden, haha :) tack för tipset! :)

"Grön äpple" spray borde fungera. Atminstone funkade det till Miss Mandy pa mattan hon gjarna tuggade pa som valp.

Har en barngrind åt min vovve till hans rum som vi har han i då vi åker hemmifrån. Denna grind är av trä och han tuggar gärna på den. Funderar om man kan smörja in den med något som smakar äckligt men inte är någon fara att få i sig? Vill helst inte att det ska lukta så mycket heller. Någon som har förslag? :)

Vad är det för typ av barngrind ? Är det en grind med raka spjälor som man kan lyfta snett uppåt innan man öppnar den ?

I så fall är ett tips att köpa plaströr och skruva bort varje pinne och trä ett plaströr (hård plast alltså) över varje pinne - det håller bättre mot gnag.

Köp antibit spray för häst och spraya grinden med det. Fungerade utmärkt att spraya på min hunds overall när han i upphetsningen över att få följa med till stallet gärna bet i overallen. Han provade en gång men aldrig mer.

På kenneln där jag jobbar använder vi en blandning av diskmedel och vitpeppar. Rör ihop till en gucka och pensla på grinden. Det har funkat suveränt hittills och jag vet inte en hund som har fortsatt tugga efter att ha smakat på det ;)

På kenneln där jag jobbar använder vi en blandning av diskmedel och vitpeppar. Rör ihop till en gucka och pensla på grinden. Det har funkat suveränt hittills och jag vet inte en hund som har fortsatt tugga efter att ha smakat på det ;)

Min första tanke var diskmedel faktiskt, men efter att ha sett han slicka i sig tvål blev jag skeptisk. Men kanske funkar bättre om jag blandar i svartpeppar, killen har redan börjat blanda haha (-ska jag röra ihop en smet eller?) :)

Köp antibit spray för häst och spraya grinden med det. Fungerade utmärkt att spraya på min hunds overall när han i upphetsningen över att få följa med till stallet gärna bet i overallen. Han provade en gång men aldrig mer.

Hade ingen aning om att detta fanns :O

Vad är det för typ av barngrind ? Är det en grind med raka spjälor som man kan lyfta snett uppåt innan man öppnar den ?

I så fall är ett tips att köpa plaströr och skruva bort varje pinne och trä ett plaströr (hård plast alltså) över varje pinne - det håller bättre mot gnag.

Det är en sådan man kan lyfta snett uppåt. Vi provar med alla dessa hemma knep först, hjälper inte det får detta bli nästa alternativ:)

Jag hittade det har i USA:p

Jag vet dock att Sea Hund och Katt har en "anti bit" spray for hund. ;)

Hade ingen aning om att detta fanns :O

Antibit för häst tror jag också på. Det är ruskigt äckligt och ger en riktigt besk smak i munnen.
Jag har ofrivilligt "smakat" när jag sprayade det i stallet och andades in. Usch :P
En flaska brukar kosta runt 150:- och räcker väldigt länge!

Antibit för häst tror jag också på. Det är ruskigt äckligt och ger en riktigt besk smak i munnen.
Jag har ofrivilligt "smakat" när jag sprayade det i stallet och andades in. Usch :P
En flaska brukar kosta runt 150:- och räcker väldigt länge!

Tillägger att jag inte har märkt att det gett någon färg på trä som jag kan tänka mig tex diskmedel + svartpeppar gör?

Har faktiskt en vän som provat tabasco.

Hunden gnagde på tapeten som hade en liten liten flik, blev ju mer och mer förstörd. Så husse satte tabasco bakom en lös tapetbit och tryckte fast den mot väggen.

Säga vad man vill om metoden. Men den hunden har inte rört en tapet sen dess. Detta var nu två år sedan.

Liknande trådar

R
Övr. Djur Hej! Jag undrar med er som t.ex. har hamstrar att luktar dessa i normala fall? Jag vill minnas att när djur ännu såldes i butiker så...
Svar
18
· Visningar
894
Senast: hastflicka
·
Hundträning Hej. Jag funderar på vad ni har för passitivitetstips? Min hund går upp i varv och tar extremt lång tid på sig att varva ner på nya...
Svar
12
· Visningar
644
Senast: Grazing
·
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 634
Senast: Cissi_ma
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 278
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• ”Hund” 2005-2010
  • Kattbilder #10