dålig rörlighet i alla leder

Sv: dålig rörlighet i alla leder

Jag har ockå dålig rörlighet i min arabs leder.
Men för min del så beror det på pålagringar efter hennes Erlichias (Äter glucosamin som hjälper henne).
Sen vet jag att araber har lätt på pålagringar så man kanske ska kolla upp?, han hade ju arab i sig.

Min är röntgad i de flesta lederna, den enda led som jag vet att han har pålagringar i är hö.fram kota och den har sämmre flexion än vä. men för övrigt så ska han va fin i lederna, men dock usel rörlighet

Kan tyvärr inte säga vad det beror på då jag helt enkelt inte vet... :smirk: Men däremot var båda mina araber(2 och 4 år) stel när vi fick dom förra sommaren. Tjejen som masserar våra hästar gav oss tippset att prova ge kli. (Hon trodde att det kunde bero på att gräset vartifrån vi köpte dom var för kalkrikt.) Hon visste andra som testat detta med bra resultat. Vet inte om det var det som gjorde susen men de är inte lika stela nå mer... :confused:

Liknande trådar

Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
739
Senast: tara
·
Hästvård Vår häst har fått diagnos remodellering (typ pålagringar) i SI-leden och kristaller i disken mellan sista ryggkotan och första ländkotan...
Svar
1
· Visningar
718
Senast: Ajda
·
Övr. Barn Fick information i appen från förskolan angående en bussresa nästa vecka. Ingen förfrågan om barnen får åka med öhvt utan bara...
2
Svar
21
· Visningar
2 462
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 339
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Hjälp!