Dålig lukt

J

jappisen

Min hund har de sista dagarna haft en väldigt dålig lukt ( påminner lite om rutten fisk, fis)som kommer från munnen. Det är inte alltid utan kommer som stanker från och till (illa stank). Någon som har tips på vad detta kan vara. Min första tanke var magen då han har magsjukdom men avföringen är normal. Tänder, tonsiller? Kan detta vara något tillfälligt eller någon som varit med om detta?

Ska till hans veterinär den 25e och ska så klart kolla upp det då om han fortfarande luktar. Kanske inte bör vänta tills dess? Vill hellst inte gå till annan veterinär än hans vanliga då vi haftsån otur sista tiden med dåliga veterinärer, tyvärr.
Han är hur pigg som hellst.

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Dålig lukt

Kolla i munnen och på tänderna. Är tandköttet rött och svullet nånstans? Ser tänderna bra ut? Tandsten? Lös tand? Mat som fastnat någonstans?
Ser du något sår? etc. Prova att borsta tänderna om du inte redan gör det och se om det försvinner.
Sen kan han ju kanske också ätit något dåligt. Min hund hittade gammalt fiskrens nere vid sjön i somras och han luktade inte direkt gott i munnen några dagar efteråt.
Eftersom det bara kommer stötvis så pekar det på att det är magen det kommer från...

Sv: Dålig lukt

Tack för svaret. Jag tror också det är från magen. Tänderna ser bra ut, brukar ta tandsten på honom själv med jämna mellanrum och ingen tand var lös. Känns lite bättre med lukten idag.

Liknande trådar

Hundhälsa Äldsta tikens mage har varit ett problem i många år. Vi har varit på utredningar hos flertalet olika veterinärer, även sådan som ska...
2
Svar
20
· Visningar
2 057
Senast: super
·
Hundhälsa Hej, Jag har i 2 års tid haft PROBLEM med min tik som nu är 2,8år och alltså levt 2 år av sitt liv med denna hemska MAGKATARR SOM...
2
Svar
34
· Visningar
4 670
Senast: Lillefrun
·
Hundhälsa Hunden kräktes i går em upp all sin mat (färskfoder) och därefter varit dålig i magen. Har kräkts vitt skum/genomskinligt slem i natt...
Svar
3
· Visningar
1 464
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 977

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka