S
Sudd
Köpte en sadel till pollen förra året, som jag tror han har växt ur. Fick hjälp med att få den utprovad. I vintras fick han torra fläckar på varje sida om manken, jag trodde först att det var p g a att den var lite för stor (sadeln var lite stor när jag köpte den, han var lite otränad o omusklad då) men nu har det visat sig att den förmodligen är för liten för den har tryckt på sidorna och tyvärr nu har det gått så långt att han fått vita hår där det har tryckt. Men det konstiga är att han aldrig haft ont i ryggen, men däremot har jag haft mycket problem med bakknäna och knästräckarfästena..
Kan det var konsekvensen av det hela tro ?? jag får han aldrig att bli riktigt fräsch heller trots upprepade behandlingar..
Han ömmar inget på dom torra/vita fläckarna och inte någonstans på hela ryggen..sen undrar man ju om han verkligen kan först muskla på sig så pass så sadeln passar och sen vidare så den blir för liten.
I början tippade den lite framåt men det gör den inte längre..
Tips o råd mottages tacksamt.!
Kan det var konsekvensen av det hela tro ?? jag får han aldrig att bli riktigt fräsch heller trots upprepade behandlingar..
Han ömmar inget på dom torra/vita fläckarna och inte någonstans på hela ryggen..sen undrar man ju om han verkligen kan först muskla på sig så pass så sadeln passar och sen vidare så den blir för liten.
I början tippade den lite framåt men det gör den inte längre..
Tips o råd mottages tacksamt.!