dålig aptit?

U

Uddatyp

va gör man om hästen helt plötsligt inte vill äta upp?
idag lämna hon nästan halva maten kvar men ja fick henne att äta upp de tillslut.
blev orolig hon har ju allti haft så bra aptit.
annars är hon pigg o så..ville bara inte äta. :confused:

Sv: dålig aptit?

tempa hästen och håll den under uppsikt.. och ha is i magen några dagar....ingen fara på taket sålänge hästen är frisk.
hon kanske hade ätit jättemycket gräs i hagen? ;)

jag har "vuxit upp" i travvärlden och det är inte ovanligt att starthästar lämnar mat efter att de har startat....

min häst som jag har nu är "periodare" ibland vill han inte äta kraftfoder, utan han äter bara hö...men sen efter ett tag så börjar han igen..

du kan ju även prova ge "blöt" mat i en krubba och torr i en.. vissa gillar inte när det blir "geggigt" (pellets som blivit blöta t.ex.)

ta det lugnt...det är nog ingen fara :)

Liknande trådar

Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 029
Senast: Stergo
·
Hästvård Börjar misstänka starkt att min häst har magsår och har troligtvis haft det länge. 🙁 Har frågat veterinären förut om det kan vara det...
Svar
3
· Visningar
855
Senast: Murray
·
Hundhälsa Hej Vi har en ett åring hemma som från dag 1 haft krångel med aptiten. Till en början så tänkte vi att hon är valp, stress och det blir...
Svar
10
· Visningar
782
Senast: Grazing
·
Hundhälsa Vår äldre hund (grönis) på 9 år som är väldigt kräsen i maten tycker att vår valps foder (Dogge professional puppy) är jättegott, han...
Svar
1
· Visningar
511

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka