Dagsböter för olycka med egen häst

Sv: Dagsböter för olycka med egen häst

Usch.. Så galet klantigt.. Hur kom man ens på idén...?

Hon har även dömts för ringa narkotikabrott

Undra vem det är, det är ju nån här i krokarna... nyfiken

stackars häst

Är huvudet dumt får djuren lida...:crazy:

Alltid lätt att vara efterklok och uppvisa egen bättre kompetens.

Men om du bara hade en aning om hur många "olyckor" av samma dignetet som inträffar och som räddningstjänsten och annan djurvårds personal får ta del av så skulle du oxå bidra med att förebygga brott.

Verkligheten är inte att folk är dumma i huvudet, verkligheten är att djur drabbas av långvarigt o/e onödigt lidande enbart för att många av dagens hästägare saknar grundläggande kunskap i ämnet hästvård.

Just det,, gå in på underforumet hästvård och ta del av hur makalöst "dumma i huvudet" man ställer sig frågande till i vissa trådstarter.

Själv har jag liksom en hel del andra förstått att svarar man inte med empati och medhållande utan ser till den enskilda individens välbefinnande och framtida onödigt lidande så blir man klassad som helt dum i huvudet å fattar ingenting om hästvård. Jävla messersmitter är man.;)

Nja man måste väl inte svara med empati om folk mot förmodan beter sig dumt med hästarna. Men man kommer längre utan att vara oförskämd & ständigt anklagande...

Att man inte tidigare bestämde att den skulle avlivas... eller kom vet. på plats efter en timma?
hur som helst...stackars häst.:(

Hästen avlivades för att man inte fick upp den ur brunnen, först efter såg man att den brutit benen. Har jag för mig iaf...

Väldigt intressant.

Det var en tråd här på buke för några år sedan där jag menade det var en typ av vanvård att låta hästar gå bland jordbruksmaskiner och annat som inte hör hemma i en hage, jag menade det var stor risk för skador, inte alla höll med mig-konstigt nog.

En tidigare granne jag hade ställde en tröska i hästhagen. (Alla som vet hur många vassa pinnar det finns på ett skärbord förstår hur jag reagerade. :eek:)

Det tog inte ens en vecka innan hon ringde och undrade om jag skulle ha ut veterinär nån dag, för hennes häst hade "fått nåt i ögat".
Ganska allvarlig skada. Där hade ordentliga böter också varit på sin plats.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter I september förra året stoppades en bil med hästtransport av polisen - bakom ratten satt en kvinnlig hästhandlare, och i transporten...
Svar
0
· Visningar
383
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Hästens liv fick inte att rädda. ... Källa / Läs mer: https://www.tidningenridsport.se/hast-halkade-ner-for-slant-fick-avlivas/
Svar
0
· Visningar
636
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Halkan ställer till det för många hästar och deras ägare just nu. Stephanie Lindskog oroade sig för att hennes oskodda avelssto skulle...
Svar
0
· Visningar
427
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter En kvinna i Enköpingstrakten hade en häst på foder och sålde den vidare. Nu har hon dömts i tingsrätten. ... Källa / Läs mer...
Svar
0
· Visningar
518
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama