Dags för bebisar snart? Hjälp!

anna__panna

Trådstartare
Har aldrig haft kattungar innan men nu är det dags :) Idag har min lilla katt släppt ner magen. Detta är väl ett tecken på att de snart är på väg? Handlar det om dagar eller timmar? Hon har fri tillgång till torrfoder och hade sin vanliga aptit på burkmat på morgonen. Har inte räknat på vilket dygn hon är på. Har trott det var framåt tors-helgen det skulle hända, tror ni det stämmer eller kommer de tidigare?

Sv: Dags för bebisar snart? Hjälp!

När blev tuttarna röda? När började du känna fosterrörelser? När skedde parningen? Det är ju bara att räkna..?

Jaha okej.. blev bara så förvånad när magen var borta på henne idag och nu hängde under henne och tänkte att det kanske var tecken på att det sätter igång men då var det inte så då..

Ramlar magen brukar de komma inom ett dygn. Annars är det ju en bra idé att räkna, om du vet när parningen skedde, istället för att gisa. Födseln måste ju övervakas.

Har det kommit några:)?

Liknande trådar

Katthälsa Har haft min katt i snart två månader och hon har haft lite problem med magen sen ett tag. När hon flyttade hit från katthemmet va hon...
Svar
14
· Visningar
1 468
Senast: Hazel
·
Katthälsa Jag har två katter, en hona på 2½ år och en hane på 9 år, båda kastrerade, båda för närvarande innekatter (hanen har varit ute i sitt...
Svar
10
· Visningar
1 249
Senast: Bison
·
Katthälsa (Med hänvisning till min tidigare tråd om torrfoder till mager katt, ”N”, detta är min andra katt :meh:) ”P”: kasterad katthona, Devon...
Svar
7
· Visningar
1 092
Senast: MJLee
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 408

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka