dags att börja tvätta sig..

wippi

Trådstartare
Jag har blivit med en katt till, en liten kattpojk på 9 månader.
Han har inte tillbringat första delen av sitt liv på ett ultimat ställe. Så det var en mycket smutsig och smal katt som flyttade in till mig (om min honkatt).
Efter ett nödvändigt bad blev han en helt annan katt.
Men så till problemet, han tvättar sig knappt själv. Och nu ett par dagar efter badet början han se "tallig ut" i pälsen och börjar således lukta en aning i bakänden.
Inte för att jag har problem med att bada honom med jämna mellanrum, men önskar tips på hur jag kan stimulera honom till att böra tvätta sig själv.

Tacksam för alla ideér!

/Wippi
 
Sv: dags att börja tvätta sig..

Låter som vår hankatt, han är två år nu, men har nog aldrig tvättat sig själv. Första året fick han lite hjälp av sin syster, men nu får hans matte bada honom med jämna mellanrum eftersom han brukar komma in med hela skogen och halva trädgården i pälsen :crazy:

Priset tog han när maken släppte in honom en morgon och hittade en stor, svart skogssnigel på kattens ena sida :eek:

En del katter är nog sketlunsar helt enkelt...
 
Sv: dags att börja tvätta sig..

Pröva stryk honom med en blöt trasa, då 'ska' han följa efter och tvätta där det blivit blött.:)
 
Sv: dags att börja tvätta sig..

Testat detta, utan något gott resultat...
Men han gillar att spegla sig, så själv är han nog rätt nöjd med hur ser ser ut.

Storasystern; jag har viss fördel där, mina bor inne, så är ju trots allt begränsat vad som fastnar i den långa vita pälsen.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp