Dagis vid arbetslöshet

nordsvensken

Trådstartare
Dottern kommer börja förskolan till våren (ca 20mån gammal) och då är det stor risk att jag är arbetslös :crazy:, jag får iaf räkna med det nu när vi planerar och skall anmäla oss.

Hur fungerar det? Hur många timmar måste barnet gå på förskola för att man skall få a-kassa? Allmänt vad som gäller?

Ni som har erfarenhet/kunskap om det här med förskola när en förälder är arbetslös får gärna dela med er av era erfarenheter!
 
Sv: Dagis vid arbetslöshet

Jag har varit abetslös och haft dagis.

15 timmar gäller, sen får du ha extra vid ex. anställningsintervjuer, AF-möten osv.

Hos oss fick man ha 8.15-11.15 eller 12.30-15.30.

Men det ska visst ändras på "vårat" dagis nu så att man kan få ha 5 timmar 3 dagar i veckan om man vill.
Det varierar väldigt mella dagis och kommun.
Men jag tror detta med 15 timmar är överallt.
 
Sv: Dagis vid arbetslöshet

Det varierar, men det är 15 timmar som gäller i de flesta kommuner. I en del kommuner (stockholm bla tror jag), så får man ha 30 timmar/veckan, (och i ytterligare andra så får man ha "obegränsat", har jag för mig). Men vanligast är 15 tim/vecka.

Här får vi ha 8-11, 5 dagar i veckan, eller 8-13 eller 9-14, så 3 dagar i veckan (tisd-torsd).
 

Liknande trådar

  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
22 871
Senast: Gunnar
·
Äldre Jag närmar sig dag 180 i sjukförsäkringen och kontrollfreaket i mig vill veta vad som gäller, men då jag är lite mosig i huvudet tänkte...
2
Svar
26
· Visningar
3 481
Senast: Magiana
·
Övr. Hund Vi har en ettårig dvärgschnauzerkille Frippe som på många sätt känns som världens enklaste hund. Lugn och trygg och lagom social med nya...
Svar
19
· Visningar
3 463
Småbarn Vår fyraåring har gått på förskola i tre månader nu och har tagit med sig massor med positiva saker därifrån. Tyvärr även en del mindre...
Svar
9
· Visningar
1 320
Senast: Ridinglady
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp