Dagens nagellack!

Ommålat!
20220825_185319.webp

Vet inte hur jag missat denna tråd, kan inte vara utan lack på naglarna 😅 var stammis hos en salong när vi bodde neråt landet men sen vi flyttade norrut har utbudet blivit betydligt sämre… så fixar själv hemma och använder mest essies gellack (ej med lampa)
De funkar hyfsat, bättre än vanliga lack men ska även testa Depend IQ framöver.

Har även börjat bli sugen på att testa bygga egna, även om det är mest gellack jag haft innan. 😜 Ingen som köpt kit från amazon?

3AA450B5-5A12-4CE4-ADB8-956463892452.webp

Så snubbla man in på denna tråden med,😊

Jag gillar att måla mina naglar, ibland blir dom långa och ibland korta ( knäcker dom på arbetstid när man jobbar med bilar)

Vet inte hur jag missat denna tråd, kan inte vara utan lack på naglarna 😅 var stammis hos en salong när vi bodde neråt landet men sen vi flyttade norrut har utbudet blivit betydligt sämre… så fixar själv hemma och använder mest essies gellack (ej med lampa)
De funkar hyfsat, bättre än vanliga lack men ska även testa Depend IQ framöver.

Har även börjat bli sugen på att testa bygga egna, även om det är mest gellack jag haft innan. 😜 Ingen som köpt kit från amazon?

Visa bifogad fil 98690
Jag har kört kit från amazon med polygel! Pilligt och svårt i början. Jag behövde ägna många timmar åt att kolla tutorials och läsa/lyssna på tips från proffs på sociala medier för att få det att bli någorlunda.
Mitt kit var helt hyfsat tror jag. Troligtvis mer handhavandefel än fel på produkt men upplever gelen som något mjuk.

Nu kör jag bara gellack istället då mina naglar håller nästan lika bra med något extra lager lack som med polygel. Men, då har jag relativt korta naglar och nästan uteslutande fyrkantiga för att de ska hålla.

De var hemtjänsten som hade tagit min tid , tydligen har det varit strul med ena tvättmaskinen. Nåja dom är rätt så förlåtande när det gäller att hjälpa dom 2 gamla gubbar

Jag kan inte bestämma mig för om jag ska prova ett annat märke polygel eller ge upp. Eller kanske prova akryl trots lukten 🤔 Men har noll koll på akryl mer än att man blandar vätska och pulver på penseln och att det inte behövs lampa

Mina naglar går ofta sönder längst ner vid fästet. Jag vet inte varför, de har inte böjts där eller så. Och sen tar mina naglar väldigt stryk av nagellack/borttagning, vet ej vilket. Men jag har relativt långa naglar och älskar nagellack. Tittat på Heylinn, som jag antar är liknande Miss Sophie som tas upp i tråden, funkar sånt bra? Bättre för nageln än nagellack?

Liknande trådar

R
Kläder & Bli fin Jag vill inte "sno" tråden om hur mycket kläder man ska köpa på ett år så därför så gör jag en egen tråd om dethär! Men jag undrar lite...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 199
Senast: Badger
·
Hemmet Har äntligen fått ett rum ledigt som ska byggas om till enbart klädkammare. Först ville jag ha en lyxig walk in closet som var öppen där...
Svar
0
· Visningar
150
Senast: Freazer
·
Kläder & Bli fin Ja, den eviga stora frågan. Finns det nån bekväm BH? Jag har dagen till ära fått på mig en vanlig t-shirtbh från Lindex. Den skaver i...
Svar
19
· Visningar
915
Senast: SiZo
·
Kläder & Bli fin Jag bor i Hälsingland, här är just nu ca -10 grader men att det kryper ner mot eller över -20 är inte ovanligt den här tiden. Jag vet...
2
Svar
24
· Visningar
973
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Uppdateringstråd 30