Dagens irritationsmoment i Hundlivet!

Sv: Dagens irritationsmoment i Hundlivet!

Jo ibland förstår man sig inte på folk...
jag har en rätt stor vit herdehund, visst ser han väl inte så hemsk och farlig ut?

2203611600_aacf860d0f.jpg

Mötte en tjurig tant med en stor agressiv rotweiler (som tur kopplad) idag. Jag gick där som vanligt med min hund till vänster om mig och tanten till höger. Och plötsligt gör rotweilern ett utfall mot min hund som får tanten (eller ska jag säga kärringen) att genast ge efter på kopplet. När jag går längre bort och håller mig och min hund så långt borta från tantens hund ocg frågar om hon kan hålla hunden i kortare koppel säger hon "han ville ju bara hälsa, och när din hund inte hälsade tillbaka blev han sårad och attackerade din hund. Folk som ni som inte har nåt vett på sina hundar borde inte få ha hund"

Här sitter det papperskorgar på varanna/var tredje lyktstople, ändå så struntar folk i att plocka upp skiten efter sig..

Vet inte hur mågna gånger jag (framför allt min sambo dock) har klivit i hundskit när vi har rastat vår vovve. Morr!:mad:

:rofl:

Förlåt men precis så har vi det också, jag kliver runt högen så kommer sambon traskande efter babblandes och så rakt i skithögen..

Jag skrattar lika hjärtligt varje gång:o;)

Mötte en tjurig tant med en stor agressiv rotweiler (som tur kopplad) idag. Jag gick där som vanligt med min hund till vänster om mig och tanten till höger. Och plötsligt gör rotweilern ett utfall mot min hund som får tanten (eller ska jag säga kärringen) att genast ge efter på kopplet. När jag går längre bort och håller mig och min hund så långt borta från tantens hund ocg frågar om hon kan hålla hunden i kortare koppel säger hon "han ville ju bara hälsa, och när din hund inte hälsade tillbaka blev han sårad och attackerade din hund. Folk som ni som inte har nåt vett på sina hundar borde inte få ha hund"

:D Härlig tant. Kul att hon verkar ha sån insikt.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka