Dagens flopp står jag för!

Jolanta

Trådstartare
Efter att ha beställt en skrinda, och idag en ordentlig dragsele, så trodde jag att succen skulle vara ett faktum.

Jag tänkte ju mig självklart att Birk skulle dra den där förbannade skrindan, men han vart livrädd, och kastar sig åt alla håll å kanter. Jag försöker muta, men ICKET!!!!

I vintras så drog han en vanlig pulka, inga bekymmer, men nu, nu kan han inte nes titta på den där skrindan!

Jag undrar om det är själva skacklarna han är rädd för...

Ska jag ha behövt lägga ut 1500 i onödan, på det där otacksamma skrället?

Eller har ni Bukare några kloka råd? :angel:

Sv: Dagens flopp står jag för!

det är som att köra in en häst som blivit rädd.
Börja med att gå på promenad - du dragandes kärran och någon annan ledandes hund. Och minska sedan avståndet mellan ekipagen när det känns tryggt.
sen låta hunden gå över o mellan skaklar o stillstående kärra. Led sen med kärran fritt bakom många gånger innan ni provar att hålla skaklarna som om han drog men släpp direkt vid oro.
det kan ta tid...

Han går över skaklarna hela tiden, det är ingen fara så länge de ligger still... Kanske skulle monterat lös dem, så han får dra bara dem först?

Tack för dina tips!

Det kommer nog att dröja innan han vill dra den! :D

Eller så tar du på dej selen, fäster skaklarna och drar, så kan Birk gå vid sidan av :rofl::rofl:
Bara du ringer mej innan så kommer jag med kameran :angel::D

Äsch, du är så larvig... :D

Självklart så kopplar vi för DIG, så kan BÅDE jag och Birk åka! Jaaaaaa! :D:angel:

Äsch, du är så larvig... :D

Självklart så kopplar vi för DIG, så kan BÅDE jag och Birk åka! Jaaaaaa! :D:angel:

Tyvärr, det går inte.. Du är FÖR TJOCK :banana: :D

Eller, så lånar du Lewa, hon kan dra både Birk och dej, så kanske hon blir slimmad och snygg :idea:

Senast ändrad av en moderator:

:rofl: Men hoppsan!

Vi försökte få vår hund att dra pulka, men han var inte så imponerad. :D

Sista gången vi försökte satt jag i pulkan och mamma åkte skidor brevid, ute på en sjö. Vovve bestämde sig för att "nä, nu får det vara nog" och drar iväg hemåt i full kareta! :rofl: Jäklar vad det gick. Han kutade ända in till stranden och där tog det stopp när pulkan (fortfarande med mig i, hysteriskt skrattande) fastnade i växtligheterna.

Då tyckte vi att han nog hade dragit pulkan färdigt. :D För annars följde han så gärna med överallt, men INTE med den där saken efter sig!

Selen behöll vi, konstuerade en anordning som gjorde att han kunde dra den som åkte skidor istället. Det var mycket roligare.

Jag tror din hund kommer att komma över sin rädsla. Drar han gärna pulka kommer han nog snart att dra skrindan också.

Fortsätter med en flopp från min sida...
Fick hem hö igår, och innan det var jag upp och städade på skullen. Båda hundarna var med upp för stegen och kilade runt på torkribborna.
Men sen tyckte den ena att han var färdig, och hoppade ut från skulluckan.... Ett fall på ca 2½ meter... Ingen förvarning alls. Väl på backen travade han iväg ngr steg, och tittade sen upp på oss för att se om inte vi skullekomma efter...

Synnerligen bra hundhållning från min sida :o

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka