S
Spatt
Hur skulle ni rida dagen ef långritt. Tänkte mest vad ni anser om vilodag dagen efter el bör man hålla igång men skritt el något.Långritt menar jag att man rider ca två timmar mellan tempo skritt, trav och galopp
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Långritt menar jag att man rider ca två timmar mellan tempo skritt, trav och galopp
2 timmar kallar iallafall inte jag för långritt! Du kan säkert rida som vanligt dagen efter. Det hade jag gjort iallafall : ]
Efter en 2 timmars ritt anser jag att hästen är väl rastad.
håller med dig
2tim väl rastad
3tim och mer börjar likna långtur,men pratar man med en distans ryttare så är detsäkert små potatis
finns hästar som rids i 40min och ryttaren tycker att dom varit ute jättelänge
så allt är ju relativt
enda riktiga långturen jag gjort va jag ute väldigt länge minst 7tim,pga att jag ridit vilse (va nyinflyttad)
till ts,jag skulle rida som vanligt dagen efter
HAHAHAHHAHAAHHAHAHAHHAHAHHAH
sorry
Två timmars ritt är ju bara en "vanlig vardagspromenad". En långritt för mej ar 6-8 timmar/dag i 5-6 dagar i terräng, omväxlande skritt o trav med galopper där det går. Efter en sån ritt så kan hästen få vila 1-2 dagar.Hur skulle ni rida dagen ef långritt. Tänkte mest vad ni anser om vilodag dagen efter el bör man hålla igång men skritt el något.Långritt menar jag att man rider ca två timmar mellan tempo skritt, trav och galopp