Dagen D imorgon!, Hjälp!

Nougat

Trådstartare
Hej!.
Nu har jag bokat tid till Slöninge-djursjukhus för att kolla upp min donnans hälta på vä.fram, har fått tid kl.15.00 imorgon.

Hon har varit halt i 1 mån. nu :(, igår sprang vi & longerade henne för att se mer tysligt på vilket ben hon haltar på.

Hon haltar ibland några steg rakt fram och väldigt mkt i vänster varv på longeringen, ( i trav)

Nu undrar jag om ni kan ha någon anning om vad hon kan ha fått?:crazy:

Vä.ben är lika som hö.dvs.ingen svullnad, värme & ingen puls i hoven. :confused:

Tacksam för svar.

Sv: Dagen D imorgon!, Hjälp!

Mitt sto hade kotledsinflammation när jag kollade upp henne, hon var lite halt, men inte så tydligt.
Fast det var bak, men dom kan ju få fram med.

Sv: Dagen D imorgon!, Hjälp!

Hoppas det går bra! Skulle kunna vara en ledinfallamtion, eller vad anant som helst. En ledinfallamtion läker ju inte ut av sig sälv, behövs ju behandling. Bra ni åker o tittar på det!

Liknande trådar

Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
5 023
Senast: Jamtland
·
Hästvård Någon som har erfarenhet/kunskap om detta.?Min häst har efter 3 besök på klinik diagnostiserats med detta. Han har behandlats för de... 2
Svar
24
· Visningar
4 277
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare... 2
Svar
33
· Visningar
11 906
Hästvård Har en ponny som skoddes på fredagen, inte visade någonting på lördagen men på söndagen påväg in (från knölig och frusen hage) var han...
Svar
4
· Visningar
1 182

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Budget samt tid för hund
  • Valp 2025
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈

Hästrelaterat

Tillbaka