Däckelfrågor

misan

Trådstartare
Nu är jag i valet o kvalet om att köpa en maratonvagn. Jag kommer att behöva en lite rejälare sele och funderar på modellen. Vad jag förstår bör/brukar man ha en med silettdäckel till enaxlat, och förmodligen en vagnsdäckel till ex maratonvagn. Men, kan/brukar man inte ha snabbkoppling på en vagnsdäckel? För själva remmen över bågen måste väl kunna vara fast ändå?
Förklara gärna om jag har missförstått något, eller om det är något annat jag borde tänka på.

Sv: Däckelfrågor

Silettdäckeln fungerar även till vagnen remmen fortsätter ju ner till bukgjorden där den spänns då upphör ju silettfunktionnen.snabbkoplingen fungerar till allt.

Jo det var det jag tyckte att man måste kunna ha, men de vagnsdäcklar jag har tittat på har inte haft snabbkoppling.
Nordtravare - så silettdäckel går bra till alla slags vagnar? Spänns den inte alltid till bukgjorden, eller tänker jag helt fel nu? Mycket lättare med selen framför sig :)

Har för mig att Zilco har någon sorts stoppar som man kan sätta på en silettdäckel, för att den ska bli "fast".

Jo men sträcks den upphör silettfunktionen även vid giggkörning, den måste glappa någon tum för att "siletta"

Liknande trådar

Körning Sitter i valet och kvalet om jag ska byta ut min loksele. Har precis köpt en rockard (en Oxer, tidigare bara kört fyrhjuligt), och...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
8 613
Senast: killikill
·
M
Körning Jag funderar på vilken typ av skakelögla jag ska ha på nya selen. Har en enaxlad vagn med en "ögla" på skakeln, typ som maratonvagnen...
Svar
7
· Visningar
1 586
Senast: Anna_
·
Övr. Hund Fick denna artikel i ett mail från en kompis, tyckte att den var så himla rolig, så jag bara MÅSTE posta den här! Någon som kanske rent...
Svar
3
· Visningar
1 020
Senast: Nikkis
·
M
Övr. Hund Läs! (Detta är hämtat från Canis.se) Vem är chefen? Text: Randi Helene Tillung Sammanfattning Länge har det varit...
Svar
2
· Visningar
1 285
Senast: millansnillan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka