Då var det klart

Vilken dystopi . Nää, jag möter varje dag ett så kompakt motstånd och ogillande av SD så för mig är det otänkbart att det kan bli en majoritet av rasiströster.

Mycket spelar roll och varje röst räknas.

Mp har inte direkt tjänat på att sälja ut sig. En varningsklocka för andra mindre partier.
Dystopi och dystopi hur många trodde att Trump skulle vinna presidentvalet för 5 år sen? Ingen. Men likväl röstade 60 miljoner människor på honom. Så jag tror inte att det är särskilt orealistiskt att Åkesson blir statsminister.

Du menar att SD möter motstånd av en hjord gamla partipampar som bryr sig inte så värst mycket hur valresultat ser ut?

Nej, av folket. Av oss som tror på ett modernt Sverige med lika värde för alla medborgare, ett Sverige utan rasism som bärande del av politiska förslag. Den stora delen av folket som gillar olika. Som inte gillar ondska och hat. Som vill ha ett samhälle värt namnet.

Ja, definitivt. När SD får utrymme, vilket de dessvärre får mest hela tiden, så förskjuts ju hela politiken åt höger. Vem står idag för en generös flyktingpolitik? Kanske V möjligen.

C! Och även L, men de är lika otydliga som V.

generös flyktingpolitik är inte en vänster-höger fråga alls.

Nej, av folket. Av oss som tror på ett modernt Sverige med lika värde för alla medborgare, ett Sverige utan rasism som bärande del av politiska förslag. Den stora delen av folket som gillar olika. Som inte gillar ondska och hat. Som vill ha ett samhälle värt namnet.
Men ni är på väg att bli en minioritet:up:

Inflytandet är extremt litet.
Strategin har lyckats och bör fortsätta.
SD möter ett kompakt motstånd från folket.

Tre sanningar som inte blir annorlunda.
Vad är det för ynket motstånd du dillar över. SD har ju i barometerarna över 20%. I vissa är dom störrrrst i andra är dom 2:a. Vad är det du dillar om

C! Och även L, men de är lika otydliga som V.

generös flyktingpolitik är inte en vänster-höger fråga alls.
Å då är dom på väg ut. Det räckermed att M gör ett bra val över 30% och SD håller sig knappt över sina 20% så är det gonatt och ni är rökta. Å sen kan ni ju roa er med alla era fina ord som rasist, xenofob och allt annat som ändå ingen bryr sig om

En sån regering vore en fullständig katastrof. Det räcker gott med att se den odugliga regeringen vi har begåvats med idag.
Dessutom vet vi ju vad som händer med små borgeliga partier som samarbetar med (S). Dom rasar ner i källaren i nästa val. Jag hoppas innerligt att MP får respass ur riksdagen, maken till onödigt parti har man väl aldrig varit med om :mad:. En fd. vice statsminister som gråter i tv över beslut som hon själv har fattat, herregud :crazy:

Och jag tycker det är skönt att få se känslor bryta igenom. Det var ett enormt nederlag för Mp att delta i det beslutet och för en gångs skull hick det inte att hålla fasaden uppe. Empati är ingen svaghet.

Det som kommer bli sååå härligt med 2018 är att KD riskerar åka ur riksdagen!!! :banana: :banana:

Bye byyeee KD :D

KD är som SD fast inte riktigt lika mycket rasism så det skulle bli ett problem mindre!! Hoppas hoppas dom åker ut nu nästa gång dom har legat på gränsen så länge :nailbiting: :laugh:

Och jag tycker det är skönt att få se känslor bryta igenom. Det var ett enormt nederlag för Mp att delta i det beslutet och för en gångs skull hick det inte att hålla fasaden uppe. Empati är ingen svaghet.
Att ljuga inför sina väljare är en jäkla svaghet näst intill föräderi.

Det som kommer bli sååå härligt med 2018 är att KD riskerar åka ur riksdagen!!! :banana: :banana:

Bye byyeee KD :D

KD är som SD fast inte riktigt lika mycket rasism så det skulle bli ett problem mindre!! Hoppas hoppas dom åker ut nu nästa gång dom har legat på gränsen så länge :nailbiting: :laugh:
Håller med. Då blir det fler mandat till SD istället :laugh:

Håller med. Då blir det fler mandat till SD istället :laugh:
SD gör bort sig konstant så det där löser sig ska du se :D

KD är såna där luriga som man kan luras att tro är ofarliga men det går liksom inte att få före detta nazistpartier att se ofarliga ut när dom som sitter i partiet är ute och cyklar i allt hela tiden och hänger med högerextremister :laugh:

SD gör bort sig konstant så det där löser sig ska du se :D

KD är såna där luriga som man kan luras att tro är ofarliga men det går liksom inte att få före detta nazistpartier att se ofarliga ut när dom som sitter i partiet är ute och cyklar i allt hela tiden och hänger med högerextremister :laugh:
Är det några som gör bort sig inför väljarna så är det alla partier utom SD för SD är det enda partiet som hela tiden dubblerar sina mandat efter varje val :laugh:. Alla partier är tvungna att ge bort fler i fler mandat till SD efter varje val. Det är verkligen att göra bort sig. Vitsen med att ställa upp i val är väl att man ska ta mandat inte ge bort mandat till nån annan :laugh:

Vad är det för ynket motstånd du dillar över. SD har ju i barometerarna över 20%. I vissa är dom störrrrst i andra är dom 2:a. Vad är det du dillar om

Det jag möter varje dag. Ett kompakt motstånd mot allt SD står för. Inget ynket motstånd. Människor som engagerar sig och människor som tycker. Att SD är avskyvärda. Inget annat parti drar på sig lika stort motstånd och avsky.

Men när blev KD ett gammalt nazistparti? Att de är stockkonservativa och vill kedja kvinnan vid spisen är väl tillräckligt illa, men när blev de gamla nazister?

Det jag möter varje dag. Ett kompakt motstånd mot allt SD står för. Inget ynket motstånd. Människor som engagerar sig och människor som tycker. Att SD är avskyvärda. Inget annat parti drar på sig lika stort motstånd och avsky.
Å ändå är skitpartierna mindre än SD

Troligen möter du då endast likasinnade för jag möter dagligen människor som är förbannat trötta på att det vi betalat skatt till i generationer tycks i allt högre grad gå till de som aldrig betalat någon.
"I resten av kommunerna - såsom Malmö, Södertälje och Botkyrka - har skattekraften tvärtom dykt sedan år 1995. Dessa tre kommuner får nu sammanlagt 7,5 miljarder kronor i kommunal utjämning för att klara ekonomin. Det är inte långt ifrån vad 54 Norrlandskommuner får tillsammans (11 miljarder)."

"Även den moraliska diskussionen skulle behöva fördjupas. Sanandaji ställer några tänkvärda storheter mot varandra: UNHCR lyckades under förra året skrapa ihop 30 miljarder kronor i donationer från världens länder. Det kan jämföras med de svenska kostnaderna för migration, etablering och kompensation till kommunerna som uppgick till runt 75 miljarder kronor samma år. FN hade alltså inte ens hälften av den svenska budgeten för sin uppgift att hjälpa världens 65 miljoner människor på flykt. Det väcker onekligen intressanta moraliska funderingar."

Anna Dahlberg i dagens ledare på Expressen 28/1 -17
http://www.expressen.se/ledare/anna-dahlberg/lofven-borde-akta-sig-for-alternativa-fakta/

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Skadade hästar och konvalescenter
  • Födda 2022
  • Bildtråd

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka