Sporthorse
Trådstartare
Någon som testat D3 vitamin? Märker ni någon skillnad? Tänker främst under vinterhalvåret.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag märker ingen skillnad men har läst om vilka hälsovinster det ger så jag tar ändå. Det och magnesium.Någon som testat D3 vitamin? Märker ni någon skillnad? Tänker främst under vinterhalvåret.
Vad jobbigt!@Sporthorse: Jag önskar jag kunde ta vitamin D men blir gräsligt dålig i magen av högre doser (din tablett skulle min mage helt klart balla ur på). Det är inte orsakat av min krångelmage, googling ger att det hänt fler som är friska med avseende på mag-tarmsjukdomar. Jag har testat både vegansk och animalisk D-vit med samma effekt.
Nu tar jag barndoser varannan dag för att få i mig lite mer iaf, eftersom jag heller inte tål sol heller
Magnesium tycker jag själv bra om, speciellt vid tillfällig huvudvärk har jag märkt! Bättre än iprenJag märker ingen skillnad men har läst om vilka hälsovinster det ger så jag tar ändå. Det och magnesium.
Vad jobbigt!
Men sen läste jag att man inte behöver ta över 400 I.E dagligen, kanske det fungerar bättre för dig? Hur stor dos tar du nu?
Magnesium tycker jag själv bra om, speciellt vid tillfällig huvudvärk har jag märkt! Bättre än ipren
800 är ju rätt mycket, med tanke på det rek dagliga intagetJag är glad för det jag kan få i mig (det är ju bättre än inget) så det blir 800IE varannan dag. Då håller sig magen lugn. Det är D-Pearls från Pharma Nord (fast det var inte barnvarianten, jag hade den förut).
Oj! Det hade jag ingen aning om!Funkar Mg vid huvudvärk har du vätskebrist och behöver elektrolyter (precis som man ger högpresterande hästar när det är varmt).
Oj! Det hade jag ingen aning om!
Jag äter 2500 IE om vintern. Min läkare hummade om att vi skulle kolla D-vitamin och att ifall jag hade brist var den dosen i svagaste laget?Vad jobbigt!
Men sen läste jag att man inte behöver ta över 400 I.E dagligen, kanske det fungerar bättre för dig? Hur stor dos tar du nu?
Jag är nästan aldrig förkyld vintertid när jag kommer ihåg att ta mina D-vitaminer. Mg tycker jag bara hjälper mot kramp, som tur är har jag nästan aldrig huvudvärk.
Någon som testat D3 vitamin? Märker ni någon skillnad? Tänker främst under vinterhalvåret.
Samma här. En f.d. vän påpekade en gång för mig att värktabletter var idiotiskt vid huvudvärk, bättre med vätskeersättning. Sedan dess kör jag på det och i 99% av fallen fungerar det klockrent. Blandar egen vätskeersättning för att veta vad den innehåller.Har jag ont i huvudet är det praktiskt taget alltid pga vätskebrist. En Samarin brukar hjälpa bra.
Vad jobbigt!
Larm i Danmark om D3-droppar där mängden D-vitamin var 75 gånger mer än vad ska vara.
http://www.dr.dk/nyheder/indland/su...er-baby-forgiftet-af-fejlproduceret-d-vitamin