D-Day borttagen?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Yvvi
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 1 008
Y

Yvvi

Hejsan!
Hört rykten om att D-Day blivit borttagen från aveln, för att han lämnar för dåligt temperament. Är detta sant?
Vill gärna ha upppysningar och kommentarer om detta då jag nu rider en D-Day avkomma

//Yvonne

Sv: D-Day borttagen?

Har ingen aning om huruvida han är borttagen från aveln eller ej men den enda D-Day avkomma jag ridit var bland det bussigaste och mesr arbetsvilliga jag någonsin träffat på.

Topptemperament!

Nej, det är inte sant. Han flyttade tillbaka till holland för att han hade holländska ägare, och används fortfarande i aveln där.

Han finns med på listan över godkända hingstar på KWPN:s hemsida idag så det borgar ju för att han troligen är kvar i aveln. Hans nedärvning av temperament har däremot omtvistats av många i många olika forum.

Liknande trådar

Avel Hej!! Jag behöver er hjälp. Det är mitt första år i avel och jag känner att jag har noll koll men många här verkar ha stenkoll. Jag...
Svar
1
· Visningar
632
Senast: Shaggy
·
Avel Hade behövt lite mer information och tycke kring några hingstar jag tänkt till nästa säsongs avel. Temprament osv och ok gångarter...
Svar
10
· Visningar
1 377
Senast: athena
·
Foder & Strö Jag har lite bryderier med att välja hösilage i år till våra normalfödda ponnysar ( D ponny) .De är ute mycket, 14 timmar på dagen på...
Svar
10
· Visningar
748
Senast: Sesca
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka... 2
Svar
27
· Visningar
6 079

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka