Cytotec - råd?

Terqa

Trådstartare
Fick idag veta att jag fått ett MA i v7, skulle ha varit i v13.
Fick med mig sex stycken Cytotec hem för att ta på fredag, fick någon tablett idag som skulle stoppa nåt med moderkakan.
Men efter att ha läst på lite och blivit fullkomligt livrädd av alla smärthistorier så skulle jag vilja höra om någon har erfarenhet av liknande?
Fick inte med mig någon smärtlindring, någon som kan tipsa om något effektivt? Kommer bara ihåg att han mumla nåt om att jag födde ju barn ganska nyligen så jag borde klara det galant...

Men vilken idiot :mad:

Varför skulle du klara smärtan galant nu för bara för att du nyligen fött barn?
Ont gör det likaväl och jag tycker du hade kunnat få med dig något piller hem. Varför ha ont i onödan och speciellt nu när det inte finns något barn att ta hänsyn till, utan enbart dig och få dig att ha det så lättsamt det går i en sån här situation.

Det borde väl funka med värktabletter typ ipren/Alvedon iaf.

Är det meningen du ska gå igenom detta själv hemma eller ska du tillbaka till sjukan?

Beklagar verkligen :(

Jag ska klara av det hemma, ska på återbesök för att kolla att allt kommit ut...

Börjar få ganska ont redan nu, vet inte om det är tabletten jag fick som gör det. Fick ett "schema" och ska blöda imorgon och ta cytotecen på fredag i flera omgångar. Som att det inte är nog att man inte är gravid längre liksom...
Är tungt nu

Fick med mig sex stycken Cytotec hem för att ta på fredag, fick någon tablett idag som skulle stoppa nåt med moderkakan.
Men efter att ha läst på lite och blivit fullkomligt livrädd av alla smärthistorier så skulle jag vilja höra om någon har erfarenhet av liknande?
Fick inte med mig någon smärtlindring, någon som kan tipsa om något effektivt? Kommer bara ihåg att han mumla nåt om att jag födde ju barn ganska nyligen så jag borde klara det galant...

Fick MA för ett år sen. Skulle vart i v 12 men fostret dog nog i v 9. Fick med mig cytotec hem som jag tog. Jag fick aldrig särskilt ont alla. Gick hela dagen och "väntade" på den där hemska smärtan som läkaren pratade om. Fick med mig alvedon och ipren som jag skulle ta om det behövdes. Men det gjorde mest ont psykiskt.

Stor kram till dig. Hemsk upplevelse.

Ta panodil eller liknande med en gång (kommer nog inte att hjälpa så mycket men alltid något).

Måste säga att det där har dom skött mycket dåligt. Du skall få med dig smärtstillande hem.

Dessutom när du har gått så pass länge med ett MA så är det alltid en större risk att det blöder mycket. Med andra ord så hade det bästa varit att göra det på sjukhuset.

Jag tog inget smärtstillande alls vid mitt MA och jag var i samma veckor som du. Tyckte inte det gjorde jätteont. Fullt uthärderligt.

Däremot (och detta är viktigt) var observant på hur du mår och om du blöder mycket. Är det mer än en kraftig mens så bör du uppsöka hjälp.

Var inte hemma själv. Se till att ha sällskap. Börjar du känna dig snurrig så åk in med en gång. Kör dock inte bil själv.

Beklagar verkligen ert MA!!

Jag fick cytotec vid båda mina MA men fick också med mig citodon hem.

För mig hände det inget alls med cytotecen. Blödde typ några droppar bara så det slutade med skrapning båda gångerna.

Ring in och hör om du inte kan få något smärtstillande? Brukar finnas något akutnr som går att ringa utanför telefontid.

Men vad konstigt, man får ju smärtstillande vid aborter, varför skulle då inte du ha det?

Håller med om att du kan ringa in och säga att du vill ha smärtstillande. Får du inte tag på någon så hitta ett apotek och köp Naproxen (det och Citodon rekommenderas av Jämtland länds landsting vid medicinsk abort hemma, men Citodon måste du ju ha recept för) och kombinera med paracetamol.

Beklagar din förlust.

Hade nåt fruktansvärt ont, skulle jämföra det med förlossningsvärkar men utan paus, kunde inte vara stilla. Sen sa det bara poff, nånting brast och då kom störtfloden. Så nu är det igång. Fick tramadol av min kusin så känner mig dåsig nu

Hoppas du får ut allt nu så du inte behöver genomgå en skrapning med.

Så bra att du fick tag i ett piller. Fick dom när jag bröt armen och blir det som för mig så kommer du sova gott inatt iaf. Skönt att slippa ligga och tänka på det sömlös.

Stor stor kram!

Tack alla för svar och stöttning, det värmer verkligen

Sitter mest på toa nu, blöder så mycket och kommer mängder med klumpar. Tycker läkaren borde sagt att tabletten skulle dra igång det hela så dant, eller att den kunde det, var ju inställd på fredag med cytotecen. Kan ju iofs vara kroppen själv som ordnar det

Din kropp kanske bara behövde en liten puff för att starta igång det.
Du hade trots allt en liten blödning innan ju, så pillret satte säkert fart på allt.

Tycker du ska ringa dit imorgon och höra om du fortfarande måste ta dom andra pillerna på fredag. Är det igång nu så borde du ju inte behöva det.

Ja det är ju mycket möjligt att det är så.

Ska ringa och prata med dom imorgon, har dock läst att dom oftast vill att man fullföljer "aborten" för att öka chanserna att allt kommer ut av sig själv. Men kommer som sagt ringa imorgon

Vet inte riktigt vad som är för mycket och vad som är normalt, fick ingen information om det alls. Blödningarna kommer i skov, får som en värk och då är det bara att springa till toaletten med en störtflod mellan benen.

Känner du dig pigg även om det så klart gör ont så är det ju ok. Jag blödde vid senaste så mkt att jag tuppade av och fick akut föras till sjukhus för op.

Idag har jag bara haft lite molvärk och har inte alls blödit mycket. Har dock pratat med gynakuten och de vill att jag ska ta cytotecen jag fick med mig, för att öka chanserna att allt kommer ut av sig självt. Så jag är nervös för morgondagen men har starka piller om det skulle göra lika ont igen.

Tuffast är dock mentalt, vet inte riktigt hur man ska ta sig hel ur det här. Min syster och jag var beräknade två dagar ifrån varandra och hade så mycket drömmar och planer för våra små...

Idag har jag bara haft lite molvärk och har inte alls blödit mycket. Har dock pratat med gynakuten och de vill att jag ska ta cytotecen jag fick med mig, för att öka chanserna att allt kommer ut av sig självt. Så jag är nervös för morgondagen men har starka piller om det skulle göra lika ont igen.

Tuffast är dock mentalt, vet inte riktigt hur man ska ta sig hel ur det här. Min syster och jag var beräknade två dagar ifrån varandra och hade så mycket drömmar och planer för våra små...
Många kramar. Hoppas att allt går bra.

Ett missfall kan vara förödande på många sätt och vis. Många drömmar och förhoppningar man blöder ut.

Mitt råd är att låta dig sörja precis så mycket du känner att du behöver.

Min graviditet som slutade i MA hade beräknat BF 23/3 2014. Kommer aldrig att glömma det datumet.

Liknande trådar

Kropp & Själ Hmm, hur ska jag börja det här inlägget? Det finns så mycket jag vill säga men jag vet inte vart jag vill komma med det. Jag är i yngre...
Svar
5
· Visningar
4 191
Senast: Yrsel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Höjda elpriser
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur