Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
För min hund gör den det.Cytopoint som används mot atopisk allergi - kan den ge effekt även om klådan beror på foderallergi?
Tack för svar! När man läser om den står det bara om atopisk reaktion så jag blev fundersam. Men då vet jagFör min hund gör den det.
Vad skönt! Men har det alltså inte gått att avgöra vad hunden är allergisk mot så att det går att utesluta?Den har gjort underverk för min foderallergiska hund
Hon är så känslig att det räcker med att de andra hundarna råkar slicka i hennes skål eller de slickar varandra runt munnen för att allergin ska blossa upp Hon kan bara äta Purina HA i torrfoder för det enda andra hon kan äta tycker hon inte om, och så tål hon nöt, lamm och häst så det brukar jag tillsätta för att få upp kötthalten lite och för att hon tycker att det är gottVad skönt! Men har det alltså inte gått att avgöra vad hunden är allergisk mot så att det går att utesluta?
Vilken tur att du hittat vad som funkar när hon är så känslig. Hur ofta får hon sprutorna, en gång/mån?Hon är så känslig att det räcker med att de andra hundarna råkar slicka i hennes skål eller de slickar varandra runt munnen för att allergin ska blossa upp Hon kan bara äta Purina HA i torrfoder för det enda andra hon kan äta tycker hon inte om, och så tål hon nöt, lamm och häst så det brukar jag tillsätta för att få upp kötthalten lite och för att hon tycker att det är gott
Vad är hon allergisk emot i fodret?Hon är så känslig att det räcker med att de andra hundarna råkar slicka i hennes skål eller de slickar varandra runt munnen för att allergin ska blossa upp Hon kan bara äta Purina HA i torrfoder för det enda andra hon kan äta tycker hon inte om, och så tål hon nöt, lamm och häst så det brukar jag tillsätta för att få upp kötthalten lite och för att hon tycker att det är gott
Ja verkligen! Hennes päls på nosen kommer nog aldrig att växa tillbaka helt men nu är hon inte sönderkliad eller har ständiga öroninflammationer längre. Hon får öroninflammation ibland och klådan blossar upp om hon får i sig mycket av något hon inte tål, men det är inte i närheten av hur det var innan cytopoint. Hon får var fjärde vecka +- ett par dagarVilken tur att du hittat vad som funkar när hon är så känslig. Hur ofta får hon sprutorna, en gång/mån?
Hon tog blodprov för att ha något att utgå från så jag vet inte om resultaten stämmer till 100% men överlag verkar det stämma. Eftersom hon funkar så bra på sin mat så har jag inte sett någon anledning att prova mer exakt vad hon är allergisk mot. Detta var 2016 så jag vet inte hur det ser ut med korrektheten på dagens blodproverVad är hon allergisk emot i fodret?
(Nyfiken då jag undrar om valpen är känslig mot kyckling eller annat i andra fodret eftersom han slutat klia när jag bytte för att testa).
Det fattar jag inte. Är hon allergisk mot de ämnen det står BL på?Ja verkligen! Hennes päls på nosen kommer nog aldrig att växa tillbaka helt men nu är hon inte sönderkliad eller har ständiga öroninflammationer längre. Hon får öroninflammation ibland och klådan blossar upp om hon får i sig mycket av något hon inte tål, men det är inte i närheten av hur det var innan cytopoint. Hon får var fjärde vecka +- ett par dagar
Hon tog blodprov för att ha något att utgå från så jag vet inte om resultaten stämmer till 100% men överlag verkar det stämma. Eftersom hon funkar så bra på sin mat så har jag inte sett någon anledning att prova mer exakt vad hon är allergisk mot. Detta var 2016 så jag vet inte hur det ser ut med korrektheten på dagens blodprover
Visa bifogad fil 124583
P ska hon vara allergisk mot och BL ligga på gränsen. Men detta var 2016 så det kan vara annorlunda nu och ha tillkommit allergier, men så länge hon bara får Purina HA, lamm, nöt och häst så håller hon sig okejDet fattar jag inte. Är hon allergisk mot de ämnen det står BL på?
Skönt att du hittat nåt som funkar!P ska hon vara allergisk mot och BL ligga på gränsen. Men detta var 2016 så det kan vara annorlunda nu och ha tillkommit allergier, men så länge hon bara får Purina HA, lamm, nöt och häst så håller hon sig okej