Cykelkorg till hund

D

Didrik07

Har en blandras vid namn Didrik. Letade efter en cykelkorg eftersom jag själv älskar att cykla. Alla var för små. Fick en lysande idé! Köpte en pakethållare som brevbärare har. Spände fast Didriks transportbur, ni vet en sådan i canvas ex Dogman. Nu cyklar vi och Didrik älskar att hänga med. Är det soligt så lägger jag bara en handuk över buren. Cyklar vi på trafikerade vägar så stänger jag bara locket så att han inte kan hoppa ur. Annars sitter han där så snällt och ser sig omkring.
Hälsningar matte Pia

Sv: Cykelkorg till hund

Det lät som en bra lösning :) Du har ingen bild på hur det ser ut och var fick du tag på pakethållaren?
Börjat spåna lite i alternativ till mina två små hundar, en har rymts i en vanlig cykelkorg men två ryms inte tyvärr och jag cyklar väldigt mycket då jag inte har körkort. Hitintills har jag funderat på cykelkärra (för barn) men det där med pakethållare lät ju spännande ;)

Sv: Cykelkorg till hund

Jag hittade pakethållaren på Kronans hemsida men det finns säkert andra ställen. Vi funderade också på cykelkärra men tror att det kan bli ganska hoppigt för hunden så slog vi bort det. Dessutom har man inte samma koll på hunden när han finns bakom. Skall försöka ta en bild och lägga in. Återkommer.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka