Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det går utmärkt att ha mössa (utan tofs) eller pannband under hjälmen tycker jag. Man kan ockå fälla upp en huva över, men då ser man dessvärre ingenting har jag märkt.Valde "Nej aldrig" för jag har inte haft någon hjälm sedan jag var barn. Nu cyklar jag ingenting.
Däremot om jag skulle börja cykelpendla eller liknande hade jag nog faktiskt kollat in hjälmutbudet ganska ordentligt. Men jag kan vara helt ärlig med att finns det inte bra alternativ som funkar med mössa/liknande så hade jag varit tveksam. Men i flesta fall tänker jag att en tunnare mössa under räcker och om det är ok under hjälmen så hade jag gärna använt hjälm!
Så kanske inte helt representativt svar men i dagsläget sant liksom.
Det går utmärkt att ha mössa (utan tofs) eller pannband under hjälmen tycker jag. Man kan ockå fälla upp en huva över, men då ser man dessvärre ingenting har jag märkt.
Möjligt, fast hellre en hjälm med mössa under än inte hjälm alls tänker jag. Jag cyklar ju hela vintern igenom och föredrar förvisso pannband istället för mössa, men utan hjälm tänker jag inte ge mig ut i snöslasket och svartisen.Det är egentligen bara att jag lärt mig att hjälm och säkerhetsväst måste sitta så nära som möjligt för att ge rätt effekt som gjort att jag vill kolla upp det ordentligt
Jag tycker inte det blir varmt, den sitter ju inte tight bara så att den inte trillar av. Så det kommer in luft emellan. Men många verkar tro att det blir varmt för du är inte den första som undrar.Den där hövdingen ser ju ut som en himla frän grej, men den kostar tydligen därefter ockå. Mer än cykeln! Känns också som att den skulle bli väldigt varm om sommaren?
Den ser ju ut som en pololiknande krage och verkar lite plastig/nylonig dessutom, samt går ut över både axlar och nacke. Jag antar att man måste prova sig fram för att se vilken som är mer bekväm. Just hjälmarna gillar jag för att de är så himla lätta och har ventilering.Jag tycker inte det blir varmt, den sitter ju inte tight bara så att den inte trillar av. Så det kommer in luft emellan. Men många verkar tro att det blir varmt för du är inte den första som undrar.